ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היום (חמישי) מרוצה במיוחד. בתום הפגישה אמר נתניהו כי היא הייתה "מוצלחת מאוד. הגדרתי את המטרה כחיזוק התיאום הבטחוני כדי למנוע תקלה. חשוב מאוד שיישמר חופש הפעולה של צה"ל לצרכי ההגנה העצמית. בעיות שהיו לאחרונה בנושא נפתרו. סוכם שמפקד חיל האוויר והמזכיר הצבאי ייצאו לפגישה מיוחד עם שר ההגנה של רוסיה". 
נתניהו הוסיף שסיכם על חתימת הסדר סופי בנושא הפנסיות של יוצא ברית המועצות, שנמנעת מהם כיום. "הנושא הזה ייחתם סופית בביקור ב-7 ביוני כשנציין 25 שנה ליחסי המדינות", אמר נתניהו. 

ראש הממשלה אמר בפגישה כי "לישראל יש קווים אדומים ברורים לצורכי הגנה עצמית. ראשית, אנחנו פועלים כמיטב יכולתנו למנוע העברת נשק מתקדם מאיראן ומסוריה לחיזבאללה בלבנון. שנית, אנחנו פועלים כדי למנוע הקמת חזית טרור נוספת נגדנו מרמת הגולן. אלה קווים אדומים, ואנחנו נמשיך לשמור עליהם".


"באשר לרמת הגולן, אנחנו לא נחזור לימים שמהם ירו על יישובינו ועל ילדינו ממרומי הגולן", הוסיף נתניהו ואמר לפוטין כי הוא ביקש להיפגש עמו כדי לדון בהידוק התיאום בין המדינות, על מנת להימנע מתקריות בין שני הצבאות: "באתי לכאן במטרה מרכזית אחת - לחזק את התיאום הביטחוני בינינו כדי למנוע תקלות, אי הבנות, התנגשויות מיותרות". 

פוטין ונתניהו. צילום ארכיון: רויטרס

 

נתניהו הגיע היום (חמישי) לביקור בן יום אחד במוסקבה, במהלכו הוא דן עם הנשיא פוטין בנעשה בסוריה ובהסדר המדיני המתגבש שם. טרם הפגישה של השניים, אמר אתמול פוטין כי התמיכה הצבאית של מוסקבה סייעה למנוע את ההתפוררות של סוריה. בסיוע של חיל האוויר של רוסיה, כוחות הצבא של הממשל הסורי, שחרר למעלה מ-400 יישובים, הוסיף פוטין.

"לכן, עם הסדר או בלי הסדר, רמת הגולן תישאר תחת ריבונות ישראלית", הדגיש נתניהו, "הביקור הזה הוא גם הזדמנות לדון בנושאים בילטראליים בינינו במערכת היחסים שחוגגת, כפי שציינת, 25 שנים. אני רוצה להודות לך אישית על המאמץ שאתה עושה כדי לקדם נושא חשוב במיוחד, וזה הסכם הפנסיות שהולך ומתגבש בינינו, ואני מקווה לקראת חתימה סופית - דבר בעל חשיבות אנושית ראשונה במעלה".

"אני מבקש גם להודות לך על הברכות לחג הפסח. זהו חג החירות שלנו, ובחג יישבו כל בית ישראל לשולחן הסדר לרבות למעלה ממיליון ישראלים דוברי רוסית שהם קשר חי בין שני עמינו. אז אני מבקש גם לברך את יהודי רוסיה ואת כלל בית ישראל בעולם בחג פסח שמח. אני רוצה להודות לך שוב על ידידותך, שהיא חשובה לאינטרסים של שני העמים", סיכם נתניהו.