אחרי הפרסום שלשום כי מסתמן שתיק החקירה נגד יו”ר האופוזיציה ייסגר, מקורביו של ח”כ יצחק הרצוג אומרים כי הוא מתכוון להתרכז במרוץ לראשות המפלגה, שמועדו יוכרע בקרוב. 



המקורבים מציינים עוד כי המגעים להקמת ממשלת אחדות לא יחודשו. זאת, לדבריהם, משום שראש הממשלה בנימין נתניהו מעולם לא התכוון לכך ברצינות. 
“לא נראה שהמגעים לממשלת אחדות יתחדשו”, אמר אחד המקורבים, “משום שראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה רציני מלכתחילה והשתמש במגעים עם המחנה הציוני כקלף מיקוח”. 
 

לפני החג אמר נתניהו בשיחה עם כתבים מדיניים כי המגעים נפסקו בגלל החקירה. על כך אומר המקורב כי “הם נפסקו כי לא היו רציניים. נתניהו לא יכול להציע להרצוג שום דבר - לא מהלך מדיני ולא תיקים. הוא לא מעוניין באחדות”.
 

 

"להמשיך כרגיל"

 

החקירה נגד הרצוג בחשד לעבירות על חוק מימון מפלגות בפריימריז עוררו את הקרבות הפנימיים בתוך המפלגה. למרות הגיבוי שניתן להרצוג, כבר נראה כי בקרב על ראשות המפלגה יתמודדו נגדו הח”כים שלי יחימוביץ' ואראל מרגלית, וכראה גם עמיר פרץ. 
 
ההחלטה הרשמית על סגירת תיק החקירה נגד הרצוג תתקבל בפרקליטות ואצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט רק בעוד כמה שבועות, אולם עיקר פעולות החקירה וגביית העדויות הסתיימו.
 
הרצוג הורה למקורביו להמשיך בחופשת החג כרגיל ולסרב להתייחס להדלפה על מצב החקירה. לפי המקורבים אי אפשר להתבסס על מידע לא רשמי ומדובר בתהליך שיארך זמן.
 
בתוך כך, ח"כ מרגלית סיפר בראיון לערוץ 2 כי הרצוג התנצל בפניו על הרמיזות שלפיהן הוא שעומד מאחורי ההדלפות שהובילו לחקירה נגדו.
 
במהלך חודש מאי צפויה ועידת מפלגה שבה יוביל הרצוג הכרעות בנוגע ללוח הזמנים הפנימי. הוא זוכה בתמיכה נרחבת של השטח והוועידה, תמיכה שהתחזקה סביב המאורעות האחרונים.