גובר המתח בליכוד לקראת סבב מינויים בסיעה הצפוי מיד לאחר הפגרה. במוקד: תפקידי יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

יו"ר הקואליציה, ח"כ צחי הנגבי, שהוא גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אמור להתמנות בחודש הבא לשר והודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יסיים את תפקידו כיו"ר הקואליציה ב־14 במאי.  
 
נתניהו הציע את תפקיד יו"ר הקואליציה לח"כ דוד ביטן. אולם ביטן, העומד כיום בראש ועדת הכנסת, התנה את הסכמתו בכך שיוכל להמשיך לעמוד בראש הוועדה עוד תשעה חודשים לפחות.
 

"אמרתי לראש הממשלה שראשות ועדת הכנסת יכולה לתת לי כלים למלא את תפקיד יו"ר הקואליציה על הצד הטוב ביותר. אני גם מבקש להשלים כמה רפורמות שאני מוביל כיו"ר ועדת הכנסת", הסביר חבר הכנסת דוד ביטן.
 
הוא הוסיף: "אני לא רוצה את תפקיד יו"ר הקואליציה רק בשביל התואר. יושב ראש ועדת הכנסת הוא תפקיד חשוב ביותר הנושק גם לעמדת יושב ראש הקואליציה ויכול לסייע לי רבות בתפקיד". 
 
אלא שדרישתו מסבכת את המצב. שכן בידי חבר הכנסת יואב קיש הבטחה כתובה לקבל את ראשות ועדת הכנסת ברוטציה לאחר שנה. "אני עומד על קיום ההבטחה", אמר.
 
ואם לא די בכך, לתמונה נכנס גם ח"כ מיקי זוהר, שאף הוא נפגש עם ראש הממשלה וביקש לעצמו תפקיד בסבב הקרוב. "ראש הממשלה הבטיח לי תפקיד, נראה מה יהיה בימים הקרובים", אמר.
 
עם מינויו הצפוי של הנגבי לשר יתפנה גם תפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון. בליכוד הזכירו אתמול כמועמדים לתפקיד את ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר ואת השר לשעבר בני בגין.
 
מי שעוד לוטשת עיניים לתפקיד היא הח"כית ד"ר ענת ברקו, שאף פנתה בעניין זה לראש הממשלה. ח"כ ברקו אמרה ל"מעריב־השבוע" כי היא רוצה לעשות היסטוריה ולהיות האישה הראשונה המתמנה לתפקיד. "הרקע הצבאי והאקדמי שלי מכשיר אותי לתפקיד", אמרה.