ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) מסרב היום (שלישי) לחזור בו מהדברים שאמר בראיון לרשת "סקיי ניוז" הבריטית, לפיהם ישראל מבצעת "טיהור אתני בצורה מתוחכמת" בפלסטינים, בהקשר להריסת בתים בלתי חוקיים בבקעת הירדן. חבר הכנסת התייחס לדברים שפורסמו ברשת הבריטית לפני יומיים, ואמר בראיון לאראל סג"ל בגל"צ כי "כיהודי וכישראלי אי אפשר להעביר על סדר היום את המראות הקשים שבהן חיים משפחות עם ילדים בבקעת הירדן".
לאחר ששמע כי בגל"צ פרסמו את הדברים שאמר ל"סקיי ניוז", ח"כ חנין עלה לשידור ואמר לסג"ל: "יצאתי מדיון בוועדת הפנים על הגנת חופי ישראל ואני מבין שהשתלחתם בי באופן קיצוני, אני רוצה להגיב בקצרה על מה שאמרתם עליי. דבר ראשון אני מגנה את הטבח בחלב (סוריה) ואת פשעי המלחמה שעושים שם כל הצדדים, גם הצד של אסד. שנית, יש לי ביקורת חריפה ביותר על ממשלת ישראל, מפה לייחס לי אנטישמיות? איזו חוצפה. אין גבולות כנראה בשיח התקשורתי". 
אני לא האשמתי אותך באנטישמיות, אבל אתה אמרת טיהור אתני?

"אני לא מסתתר מאחורי שום דבר, באתי להגיב. הראיון ל"סקיי" ניתן מזמן ואני לא יודע מתי פרסמו אותו, אין לו שום קשר למה שקורה במפלגת הלייבור. זה ראיון שנעשה מזמן. התמונות מבקעת הירדן הן של הילדים שבתיהם נהרסים, יש שם גירוש של הבדואים ואני מציע לא רק להתייחס לביטויים הקשים אלא גם למציאות הקשה".
 
גם בגוש קטיף זה היה טיהור אתני?
"תן לי לדבר, אתה מפריע לי כל הזמן, המציאות בבקעה היא כזו שמפנים את הבדואים מהמגורים שלהם. הכריזו על האזור השטח כצבאי ונותנים אותו להתנחלויות".
לאחר מכן פנה ח"כ חנין לסג"ל ואמר: "השקפותינו מנוגדות - אתה בצד הימני ואני בשמאלי. כשאתה שומע כזה ביטוי קשה כעיתונאי עלייך לבדוק את המציאות שהביטוי הזה מתייחס אליו. תבדוק את המציאות בבקעת הירדן, כיהודי וכישראלי אי אפשר לעבור על זה לסדר היום. ילדים נשארים בחורף באוהלים תחת הגשם, למה, כי הם ילדים?". לסיום סירב להתייחס לביטוי הספציפי שצוטט מהראיון, ואמר לפני שניתק את השיחה: "יש גבול גם בתקשורת. אני מודה לכם שאתם נותנים לי להגיב". 

הריסת בתים של בדואים בנגב. צילום ארכיון:שאקר א-סאנע