הקבינט המדיני-ביטחוני, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יתכנס מחר בבוקר בקריה בתל אביב בעקבות ההסלמה באזור עוטף עזה ומציאת מנהרת חמאס. בישיבה יקח חלק גם הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט.



דובר צה"ל מסר כי אחר הצהריים תקפו מטוסי חיל האוויר ארבע מטרות של חמאס ברצועת עזה בעקבות ירי פצצות המרגמה לעבר כוחות צה"ל ביומיים האחרונים. בנוסף, השיבו כוחות צה"ל אש מירי טנקים. על פי דיווחים פלסטינים, נהרגה תושבת הרצועה כבת 60 בתקיפת חיל האוויר ממזרח לחאן יונס. אדם נוסף נפצע באורח קל.



"לפני זמן קצר תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר ארבע מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הירי שבוצעו בימים האחרונים על ידי ארגון הטרור חמא"ס לעבר כוחות צה"ל שעסקו בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת", נכתב בהודעה.



עוד אמר דובר צה"ל, כי "צה"ל רואה בפעילות טרור בתווך התת קרקעי ומעליו כהפרת ריבונותה של מדינת ישראל, ורואה בארגון הטרור חמא"ס כאחראי הבלעדי לפעולות טרור אלו. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש על מנת להשמיד את כל המנהור התת קרקעי. השקט ושגרת החיים התקינה הינם אינטרס הדדי ונשאף שיישמרו".



הבוקר נחשפה מנהרת טרור נוספת מרצועת עזה לתוך שטח ישראל, השנייה במספר בחודש האחרון. עבודות החישוף, צפויות להימשך בתקופה הקרובה בגבול הרצועה. מנהרת הטרור, שדבר קיומה הותר לפרסום בשעות הצהריים, נמצאת בעומק של 26 מטרים, ונראית מוכנה ותקינה לשימוש. עדיין לא ידוע אם מדובר באחת חדשה, או בכזו שכבר הייתה מוכנה לשימוש מתקופת מבצע צוק איתן.