נגמרה הסבלנות: סוכנות הידיעות AP מפרסמת כי ארה"ב עומדת לתת אור ירוק לניסוחים בוטים יותר מאי פעם בעבר נגד הרחבת ההתנחלויות בדוח של הקוורטט על הקיפאון במגעים בין ישראל לפלסטינים. הדוח שצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים, מעביר ביקורת קשה על ההתנחלויות, נוהל הריסות בתים של משפחות מחבלים והפקעות רכוש בשטחים שהפלסטינים רואים בהם חלק ממדינתם העתידית.



עוד נכתב כי ארה"ב והחברות האחרות בקוורטט ימתחו בדוח ביקורת גם על מנהיגים פלסטינים בגין אי-יכולתם לבלום את האלימות הפלסטינית נגד ישראל, אך צפוי להתמקד בעיקר בבנייה היהודית בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, וידגיש את אחריות ישראל לקיפאון במגעים עם הפלסטינים. דיפלומטים בכירים בוושינגטון כי הפלסטינים טוענים שהדוח אינו מרחיק לכת דיו. 



לפי הדיווח, ארה"ב שבלמה בעבר ניסוחים שכאלה כלפי ישראל, מתקרבת בעמדתה לעמדות של האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם. לדוח אין השפעה מעשית בשטח הוא בעיקרו סמלי ומטרתו לפי הדיווח להצביע על הכשלים בדרך ליישום פתרון של שתי מדינות ולהניע את הצדדים לפעולה.



לפני כשבוע פורסם כי בכירים בממשל הגרמני דוחקים בקנצלרית אנגלה מרקל לשקול מחדש את התמיכה במדיניות ישראל ומאשימים: "ראש הממשלה הישראלי מנצל לרעה את היחסים הטובים בין שתי המדינות". על פי "דר שפיגל", "יועציה של מרקל כבר התרגלו לכך שבכל פעם שהיא פוגשת אותו תוכן השיחה החסוי מופיע כמה ימים לאחר מכן בתקשורת הישראלית". אולם מה שגרם לזעם עצום במשרד החוץ הגרמני הוא ציטוט מדבריה של מרקל בעיתון "ישראל היום" לאחר פגישתה עם נתניהו בפברואר האחרון, שבו נכתב כי מרקל מתנגדת ליישום פתרון שתי המדינות כעת.



זמן קצר לאחר פירסום הדיווח דר שפיגל וההד שעורר בישראל, הכחיש בכיר גרמני את הנאמר. לדבריו, למרות שנטען כי גורמים בממשל הגרמני חשים כי נתניהו מנצל את הידידות עם גרמניה עבור מטרותיו הפוליטיות, "קווי המתאר למדיניות גרמניה למזרח התיכון לא השתנתה".