השר לשעבר חיים רמון, העומד כיום בראש תנועת "המטה להצלת ירושלים היהודית", הזהיר היום (שבת) באירוע שבתרבות שהתקיים בגבעה הצרפתית בבירה, כי אם המדינה לא תיפרד מהכפרים הפלסטיניים שמסביב לעיר, היא תפסיק להיות יהודית: "בעוד 10 שנים הגבעה הצרפתית תהיה הגבעה הפלסטינית".



כמו כן ציין רמון כי "60% מהפיגועים בירושלים מקורם בכפרים הפלסטינים" והזהיר מתרחיש אפשרי לפיו "ל-320 אלף פלסטינים יש תעודות כחולות. אם הם יחליטו להצביע לעירייה, ראש העיר הבא יהיה הנכד של המופתי. וכל התענוג הזה עולה לנו שלושה מיליארד שקלים בשנה".



"השכונות הפלסטיניות הן גידול ממאיר"


"כשראש העיר ברקת אומר שעיסאוויה, מחנה הפליטים שועפט וכפר עקב הם בשר מבשרה של ירושלים - יש לי ויכוח איתו, כי אני חושב שהם גידול ממאיר על בשרה של ירושלים", ציין רמון. כמו כן אמר כי יש להכיר בכך שסיפוח הכפרים לירושלים לאחר מלחמת ששת הימים היה טעות: "לטעות זה אנושי לדבוק בטעות זה אידיוטי. אם היה נביא בשנת 67' שרואה מה יקרה 50 שנה אחרי, הוא היה שוכב על הגדר ולא היה נותן לעשות דבר כזה".



לאחר מכן מתח ביקורת על ראש עיריית ירושלים, כשאמר: "ברקת, כשהחל גל הטרור, קרא לכל תושבי ירושלים להצטייד בנשק. הוא למעשה קרא ל-320 אלף פלסטינים להצטייד בנשק. אם הייתי פלסטיני, והיו תופסים אותי עם סכין, הייתי אומר שראש העיר אמר לי להתחמש".



כזכור, בדצמבר 2015 הכריז השר ובעלי מועדון הפועל תל אביב לשעבר רמון, על הקמת התנועה החדשה שנועדה, לדבריו, למנוע מישראל מלהפוך למדינה דו-לאומית. אז הסביר רמון כי הסיבה להקמת התנועה היא "הכפרים הפלסטיניים שסופחו בעבר לירושלים": "הם הפכו ל-40% מירושלים, 60% מהילדים עד גיל 18 הם פלסטינים. בואו נעשה גדר בין ירושלים היהודית לכפרים האלה - הביטחון יגבר כי צה"ל יוכל להיכנס לשם. כך נחסוך כסף ונהפוך את ירושלים לעיר עם רוב יהודי יציב".



גדר ההפרדה בירושלים. צילום ארכיון: רויטרס