חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני) שב ותוקף את ראש הממשלה בעקבות דוח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן. הבוקר פתח ח"כ מרגלית אתר חדש, bbfail.com שמו, שהוא למעשה עצומה הדרישה לפרסום דוח מבקר המדינה, "לפני שביבי יכשל גם במלחמה הבאה".



באתר נכתב: "לפני שביבי יכשל גם במלחמה הבאה: מהר, לפרסם את דוח המבקר. נתניהו בוחר להסתיר את דוח מבקר המדינה על תפקודו הכושל בצוק איתן, והוא יודע טוב מאד למה. אזרחי ישראל רוצים לדעת איך התנהל מי שאחראי לבטחונם, לפני שהוא יכשל גם במלחמה הבאה.



"גם אני דורש/ת לפרסם את דוח המבקר על מחדלי נתניהו ויעלון בצוק איתן".



"מאז פרסום הדוח", אומר מרגלית, "נתניהו הספיק להכפיש את מבקר המדינה, להאשים חברי קבינט לשעבר בהדלפות, ואם ניתן לו עוד קצת זמן יאשים גם קארמה שלילית". לדבריו מרגלית, "רק אדם אחד נתניהו לא מוכן להאשים: את עצמו. מי שלא יודע לנהל מערכה, ולא יודע לקבל ביקורת על כישלונו ולהפיק לקחים, לא ראוי להיות ראש ממשלה".



"נתניהו לא יודע לקבל ביקורת". ח"כ מרגלית. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"נתניהו לא יודע לקבל ביקורת". ח"כ מרגלית. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"המינימום שנתניהו יכול לעשות הוא לחשוף בפני הציבור את הדוח הקשה ולהפסיק להסתתר מאחורי נסיונות הסתרה. המשפחות השכולות ראויות לדעת מה קרה במלחמה, ואיך מונעים את הכישלון הבא", הוסיף חבר הכנסת. 



ביום שישי טען ח"כ מרגלית ש"ערב יום הזיכרון, נתניהו יורק בפרצופן של המשפחות השכולות. אוי לבושה. מבצע צוק איתן לקח כמעט פי שלושה זמן ממלחמת יום כיפור. הוא גבה 72 הרוגים,‏ 2457 פצועים", כתב מרגלית בהודעה שפרסם. לדבריו, "מבקר המדינה שחקר את הלחימה הגיע למסקנות שצריכות להרעיד את המדינה: "ניתוק מהשטח הלוחם. ליקויים בטיפול במנהרות ואי קיום דיון בנושא. התמשכות מבצע הרבה מעבר לזמן. אי עדכון קבינט בדבר התראות שב"כ לעימות צבאי מול החמאס." וזה רק הפרומו".

עוד אמר מרגלית כי "נתניהו עסוק בשרידות אישית, ולעזאזל הדאגה לביטחון שלנו. לעזאזל תיקון ליקויים. עכשיו צריך לשרוד בבית ראש הממשלה, זאת לא המשימה העיקרית - אצל ביבי זאת המשימה היחידה".