ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לדבריו של סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, בערב יום השואה, ואמר כי ההשוואה שעלתה מדבריו מקוממת. לדברי נתניהו, "זו ישיבת הממשלה שבין יום השואה ליום העצמאות. מדינת ישראל היא פלא הסטורי. הרבה דברים נאמרו על מדינת ישראל. אין מדינה שאין בה גילויים של חוסר סבלנות ואלימות אבל הדמוקרטיה הישראלית איתנה. היא מוקיעה את הגילויים האלה ומטפלת בהם באמצעות החוק. ההשוואה שעלתה מדברי סגן הרמטכ"ל היא מקוממת. הדברים מופרכים מיסודם ולא היו צריכים להיאמר, בוודאי לא בעת שנאמרו. הם גורמים עוול לחברה בישראל ולזילות השואה. סגן הרמטכ"ל קצין רב זכויות, אבל דבריו בעניין זה היו שגויים לחלוטין ואינם מקובלים עלי".



שרת התרבות, מירי רגב, התבטאה גם היא לגבי נאום האלוף גולן במהלך ישיבת הממשלה: "לא יתכן שסגן הרמטכ"ל, קצין לובש מדים, יהיה חלק מהדה לגיטמציה נגד ישראל ובנאום ממלכתי יישא דברים שפוגעים בישראל, בתדמיתה ובחוסנה. סגן הרמטכ"ל צריך לעסוק בכשירות הצבא והכנתו למלחמה ולא באמירות שקריות ובהשוואת אזרחי המדינה לנאצים. הוא עבר כל גבול ועליו להתפטר מתפקידו".



ביום חמישי, למחרת דבריו של האלוף גולן, נערכה בין ראש הממשלה לשר הביטחון משה יעלון שיחה שהוגדרה על ידי מקורבי נתניהו כ"קשה", ובעקבותיה סגן הרמטכ"ל נאלץ להבהיר את דבריו כבר בשעות הבוקר". נתניהו אמר בעקבות השיחה: "עם כל ההערכה לסגן הרמטכ"ל, אני חושב שגולן שגה בדבריו וטוב שתיקן אותם". 



מנגד, יעלון דווקא גיבה את גולן ויום לאחר הדברים כתב בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו, כתב השר: "יש לי אמון מלא בסגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, לוחם ומפקד מוערך, ערכי ועתיר זכויות. ההתנפלות עליו וההתלהמות כלפיו נוכח פרשנות מעוותת, במכוון, שניתנה לדברים שאמר אמש - הן ניסיון נוסף במסע המדאיג והמטריד לפגוע פוליטית בצה"ל ובקציניו. אבוי לנו אם ניתן לזה לקרות. תפקידו של כל מפקד בצה"ל, בוודאי מפקד בכיר, אינו מסתכם רק בהובלת חיילים וחיילות לקרב, אלא גם מחייב אותו להתוות להם דרך וערכים בעזרת מצפן ומצפון".



ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה גם למצב הביטחוני בדרום, ואמר ש"ישראל תמשיך לפעול ככל שידרש לסיכול איום המנהרות בדרום. אנחנו לא חושפים משאבים ואמצעים כדי להביא בטחון לתושבי עוטף עזה. בשנתיים האחרונות היישובים הללו פורחים עם עלייה במספר התושבים ואנו פועלים להמשיך מגמה זו. אנחנו לא מחפשים הסלמה אבל לא נירתע מלעשות מה שדרוש כדי לשמור על ביטחון".



בנוסף, צפויה הממשלה תאשר הטבות לחיילי מילואים הנחות בארנונה הגדלת מלגות ועוד. "העמדה שלנו שמי שנושאים בנטל הקשה על חשבון המשפחות וקומות הבודה מגיע להם יותר. מחוייבים לעשות למענם, אמר ראש הממשלה".