בעוד ישראל עדיין מתנגדת בחריפות ליוזמת השלום הצרפתית, מנכ"ל משרד החוץ ד"ר דורי גולד אומר שהעלאת נושא ההכרה הפלסטינית בישראל כמדינה יהודית תהיה צעד חשוב.



דבריו של גולד נאמרים ימים ספורים לפני ביקורו בישראל של שר החוץ של צרפת, ז'אן מארק איירו ביום ראשון. גולד שב והדגיש את התנגדות ירושלים לכינוס בינלאומי של שרי חוץ במטרה לעודד את ישראל והפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ, שאמורה גם לקבוע את מאפייניו של הסכם שלום בין שני הצדדים, שלא הוזמנו לוועידה.



גולד גם הביע את זעמה של ישראל על האופן בו הצביעה צרפת בישיבת מועצת המנהלים של אונסק"ו, בה נקבע כי ליהודים אין כל קשר להר הבית: "כשדיפלומטים צרפתים מצביעים בעד החלטה שדוחה את הקשר ההיסטורי של היהודים לירושלים, זה לא צריך להפתיע אף אחד, שישראל דוחה את היוזמה הצרפתית ואת האופק המדיני שהיא שואפת להביא"



לדברי גולד, "הרבה יותר פשוט עבור יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, מאשר לארגן את המיזם הרב לאומי הזה בפריז, שלדעתי לא יביא אותנו קרוב יותר להשגת פתרון במו"מ, ולמעשה מרחיק אותו".



עוד אמר מנכ"ל משרד החוץ, שמלבד הסטייה מהעיקרון שפתרון הסכסוך יבוא רק במו"מ ישיר בין שני הצדדים, היוזמה הצרפתית חסרה כל סוג של הכרה פלסטינית בזכותו של העם היהודי למדינת לאום משלו. "אני לא רואה בעקרונות של היוזמה, כל אזכור למדינה יהודית", אמר גולד.



כשנשאל האם הוספה של סעיף כזה ליוזמה תפחית את ההתנגדות הישראלית, ענה גולד: "אני חושב שזה יהיה גורם מאד חשוב. כל מה שאני אומר הוא שיש דברים שחסרים ביוזמה".