גוברת ההתנגדות במפלגת העבודה למגעים שמנהל יו"ר המפלגה יצחק הרצוג בדבר הצטרפות לקואליציה ולממשלת נתניהו. מתנגדי ההצטרפות לממשלה נערכים להפגנה גדולה שתערך במוצאי שבת מול ביתו של הרצוג בשכונת צהלה.

ח"כ מיקי רוזנטל, מהמתנגדים הבולטים לכניסה לממשלה פרסם היום (שישי) פוסט תקיף במיוחד בו טען כי "הנזק האדיר שבוז'י הסב בלתי ניתן לשיקום כל עוד הוא נשאר בתפקידו". לדבריו "הניסיון הנואש בכל מחיר לזחול לממשלה הסב נזק אדיר למפלגת העבודה שמצטיירת כעת כולה כחסרת חוליות, אופורטוניסטית שתתקשה מעתה עוד יותר להנהיג אופוזיציה לוחמת".

"הסב לנו נזק אדיר". הרצוג. צילום: אבשלום ששוני
"הסב לנו נזק אדיר". הרצוג. צילום: אבשלום ששוני

את רשימת התנאים לכניסה לממשלה שהרצוג פירסם שלשום בפוסט בפייסבוק תיאר רוזנטל כ"רשימת אמירות אמורפיות וחסרות משמעות שנתניהו יכול בקלות לקבלם מבלי לשנות חצי דבר במדיניותו". לדבריו "מה שאין ברשימת הדרישות של הרצוג מעיד על כניעתו המוחלטת ועל מכירת החיסול של ערכינו. לא דרישה להכרה בפתרון שתי המדינות, לא דרישה להקפאת הבניה בהתנחלויות ולא שינוי בסדר העדיפויות בתקציב המדינה ושינוי קווי היסוד של הממשלה".

"הזהרתי את בו'ז' שביבי יעשה ממנו חוכא ואיטלולא בכל מקרה. או שיצרף אותו לממשלה בתנאים מבזים או שישתמש בו על מנת להפחיד את שותפיו הטבעיים ובסוף יזרוק אותו לכלבים", כתב רוזנטל. לדבריו "מירי רגב לא תהפוך לצ'כוב ובנט לא יסכים פתאום לפשרה בשטחים. איילת שקד לא תהפוך למגינת בית המשפט העליון וסמוטרץ' לא יזנח את הגזענות שבנפשו".

ח"כ רוזנטל כותב עוד כי החלק החמור ביותר הוא לטעמו העבודה שהמהלך הנוכחי הוא החלטה של פוליטיקאי בודד לזנוח את קהל המצביעים שנתן בו אמון ולזלזל באינטרס הלאומי לשם מטרה אחת בלבד - הצלת הקריירה הפוליטית שלו.

"אל תטעו ואל תירדמו - הרצוג עדיין נחוש להצטרף לממשלה"

לביקורת החריפה הצטרף היום גם החוג לדמוקרטיה, ממשל ושיתוף הציבור במפלגת העבודה שקרא לפעילי העבודה להמשיך ולצאת בפומבי נגד כוונת הרצוג להוביל את העבודה לקואליציית נתניהו: "כל מי שמאס במנהיגותו הרעה של ביבי, כל מי שלא מוכן שיגנבו לנו את הקול ויזחלו לממשלה בשביל הישרדות פוליטית וג'ובים, כל מי שרוצה להביא מהפך ב-2019 במקום לתת לביבי קדנציה חמישית על מגש של כסף - זה הזמן שלכם לעשות רעש", נאמר בהודעת החוג.

פוסט של תומכי העבודה נגד הרצוג. צילום מסך
פוסט של תומכי העבודה נגד הרצוג. צילום מסך

החוג קרא לתומכי העבודה לחתום על עצומה שנפתח באתר "עצומות" נגד הצטרפות לממשל וקרא למתנגדי הכניסה לממשלה להפגנה שמארגנת המשמרת הצעירה של העבודה במוצאי שבת מול ביתו של הרצוג בצהלה. העצומה "מתנגדת לזחילה לממשלה ודורשת להפקיע מוועידת מפלגת העבודה, שהיא גוף פוליטי עבש ומלא במקורבים ואינטרסנטים, את הסמכות לקבל החלטה בעניין".

עד כה היחידי שהשמיע קול ברור בעד כניסה לממשלה הוא מזכ"ל התנועה הקיבוצית לשעבר ח"כ איתן ברושי שאמר היום כי "לטובת המדינה ועתידה ובשינוי מדיניות של הממשלה ראוי לאפשר ליו"ר המפלגה הרצוג לבחון הצטרפות לממשלה והפיכתה לממשלה רחבה ומאוזנת. מי שמתנגד לרעיון הוא אופורטוניסט וחוטא ליעדי מפלגת העבודה ושמירתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.  אם הרצוג יאמין שיש לו הצעה ראויה והוא יחליט להביא אותה לוועידה אני מאמין כי יהיה לה רוב משמעותי".


"אין סיבה שנזרוק לבוז'י חבל הצלה"

מזכירות לשכת מפלגת העבודה אמורה להתכנס בשבוע הבא, ולהחליט על מועד כינוס ועידת מפלגת העבודה אליה מתכוון הרצוג להביא הצעת החלטה בדבר הצטרפות לממשלה ולהכריז על מועד קיום הפריימריז למפלגה.

בינתיים גוברים גם הקולות בליכוד נגד צרוף המחנה הציוני לממשלה וזאת למרות הודעת בכיר בליכוד אמש כי בשל הפערים בין הליכוד למחנה הציוני מתכוון הליכוד לפנות במהלך השבוע הבא לאביגדור ליברמן ולהציע לו להצטרף לממשלה.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי פרסמה היום הודעה בה נכתב "או אנחנו או הם לא היתה רק סיסמת בחירות, זו אמירה שמשקפת פערים בתפיסות עולם, הציבור בחר בנו ואנו צריכים לקחת את המנדט הזה ולהובל את ממשלת המחנה הלאומי לפי האג'נדה שבשמה נבחרנו. המחנה הציוני היא מפלגה בהתרסקות, אין לממשלה צורך בהם, ואין סיבה שנזרוק לבוז'י חבל הצלה".  קודם לכן הביעו גם השר זאב אלקין וחברי הכנסת אורן חזן ויואב קיש התנגדות נחרצת לכניסה לממשלה.

בתוך כך הפך הפוסט שפרסם היום הרצוג ברשת עם תנאים חדשים להצטרפות לממשלה, שהורד זמן קצר לאחר מכן בנימוק של "טעות אנוש" של אחת מעובדות הלשכה, לוויראלי.

מתנגדי הרצוג פרסמו פוסט עם "רשימת תנאים" מתוקנת בה נכתב בין היתר: "הורדת יוקר המחיה ומינוי יצחק הרצוג לשר, מעורבות במתווה הגז והענקת תואר שר להרצוג, קבלת סמכויות לעצירת החרם הבינלאומי ומתן סמכויות לשר הרצוג" וגם תנאי נוסף: "לשכה עם חלון לגינה", להרצוג.