ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום (ראשון) עם שר החוץ של צרפת ז'אן מרק איירו, על רקע התנגדותה החריפה של ישראל ליוזמת השלום הצרפתית, שבמסגרתה יגיעו בסוף החודש שרי חוץ רבים למפגש בפריז.



נתניהו צפוי להשמיע ביקורת חריפה על היוזמה הצרפתית, ואילו איירו ינסה לשכנע אותו לא לדחות על הסף את היוזמה. לאחר הפגישה ייסע נתניהו לרמאללה, לפגישה עם יו"ר הרשות אבו מאזן.



צרפת מעוניינת לכפות את חידוש המשא ומתן המדיני התקוע בין ישראל לפלסטינים, ומאיימת כי אם הניסיון ייכשל, היא תכיר באופן חד־צדדי במדינת פלסטין, מה שיהווה מכה קשה לישראל.



הצרפתים מקיימים בשבועות האחרונים מגעים בעיקר עם ארה"ב ורוסיה, כדי לוודא שישלחו את שרי החוץ שלהן לוועידה. האמריקאים והרוסים טרם השיבו.


בשבוע שעבר שלח נתניהו מכתב מחאה לממשלת צרפת נגד תמיכתה בהחלטת אונסק"ו המתכחשת לקשר שבין העם היהודי להר הבית. נתניהו כתב כי מדובר בעיוות היסטורי ובהחלטה "מוטה ופוגענית באופן קיצוני".



"אין לנו אשליות לגבי מחויבות האו"ם להוגנות ואמת, אבל אנו מזועזעים להיות עדים לכך שחברינו הצרפתים תומכים בהחלטה זו", כתב, "התמיכה הבינלאומית במאמצים של הפלסטינים להכחיש את ההיסטוריה היהודית ולהנציח את המיתוס של תוקפנות יהודית בהר הבית היא לא רק בלתי מוסרית, היא גם מסוכנת".



בתגובה הודיע ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס כי התמיכה של ארצו בהחלטת אונסק"ו בנושא הר הבית הייתה טעות ואף ציין כי מדובר ב"החלטה אומללה".