האם הצהרתו יוצאת הדופן של נשיא מצרים א-סיסי, שקרא לישראל לחדש את המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים, קשורה לדיבורים הלא פוסקים במערכת הפוליטית על המו"מ הפוליטי בין הרצוג ונתניהו על כניסה של המחנה הציוני לקואליציה? 

 גורם פוליטי המקורב הן לראש הממשלה בנימין נתניהו והן ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג מכחיש את השמועה שמתרוצצת במערכת הפוליטית, לפיה דבריו של נשיא מצרים א-סיסי תואמו עם השניים, לאחר שבתחילת השבוע אמר הרצוג בפגישה עם פעילים, כי הוא "מזהה הזדמנות מדינית נדירה". 
 
עוד מספר הגורם הפוליטי כי "ישנה יוזמה שבה נתניהו והרצוג ייסעו לקהיר לפגוש את א-סיסי ולקדם מהלך מדיני ובכך יכשירו את ממשלת האחדות". גם הרצוג וגם נתניהו בירכו היום על דברי א-סיסי

בנאום שנשא בחנוכת מספר פרויקטים בעיר אסיוט, קרא נשיא מצרים להנהגה ולמפלגות הפוליטיות בישראל ולפלסטינים להגיע להסכמה בעניין הצורך למצוא פתרון למשבר עם הפלסטינים. הוא הביע תמיכה ביוזמת צרפת לכנס ועידת שלום, ואמר כי נוצרה כעת הזדמנות של ממש לשלום, ותהיה זו בשורה גדולה לדורות הבאים אם אכן יושג. 

"אני מדבר מתוך ניסיון של אנשים שעברו את 1973 ו-1977 (מלחמת יום כיפור והסכם השלום), ואיש לא ידע את גודל השנאה לפני שמצרים עשתה את הקפיצה האדירה", אמר א-סיסי. "בפגישות שלי עם מנהיגי העולם אני משוחח על תוכנית השלום של מצרים עם ישראל, שנכתבה באותיות של אור בקרב עמי האזור. איש לא חשב שיהיה שלום יציב, אך 40 השנים הוכיחו שזה אפשרי, ובעתיד יהיה שלום חם יותר".

ראש הממשלה נתניהו אמר כי הוא מברך על דברי נשיא מצרים, ואמר כי "ישראל נכונה להשתתף עם מצרים ועם מדינות ערב האחרות בקידום התהליך המדיני והיציבות באיזור. אני מעריך את פועלו של הנשיא א-סיסי ושואב עידוד מהמנהיגות שהוא מגלה גם בעניין חשוב זה".