אם נראה היה שעיקר ההתנגדות לכניסה של המחנה הציוני אל הקואליציה מגיעה משורות המפלגה של הרצוג, אז כעת נראה כי גם לראש הממשלה בנימין נתניהו לא הולך להיות קל להעביר מהלך כזה במפלגתו, הליכוד. 



יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם הביע הבוקר (רביעי) התנגדות לכניסה של העבודה לממשלה, ואמר כי הפער בין המפלגות אינו ניתן לגישור וכי מדובר במרדף אחרי כיסאות: "אני מוטרד בשם עם ישראל. ממשלת אחדות מקימים סביב אידיאולוגיה משותפת ורעיונות משותפים, כל המגעים שמתנהלים כעת הם סביב כיסאות. אני חושב שחלק מזה שהציבור לא אוהב פוליטיקאים, על גבול השונא אותם, זה בגלל שהם כל הזמן משקרים. הפער בינינו לבין מפלגת העבודה בלתי ניתן לגישור. אין לנו שום הסכמה איתם בנושאי ארץ ישראל ועל הבניה בירושלים, עם מי נבנה, עם זוהיר בהלול או סתיו שפיר?". 

"שקר גס לבוחרים" אמסלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"שקר גס לבוחרים" אמסלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


אמסלם כינה את המהלך סידור עבודה לבוז'י ולחבריו, וטען כי ממשלה כזו לא תחזיק זמן רב: "הכנסת מפלגת העבודה לממשלה זו חוצפה ושקר גס לבוחרינו. ממשלה כזאת לא תחזיק מעמד יותר מכמה חודשים  ותעשה נזק גדול מאוד לליכוד. הזחילה של הרצוג לממשלה מבזה. בוז'י מפרק לעצמו את המפלגה וזה נראה כמו סידור עבודה לו ולחבריו. צריך להתאמץ להכניס את ישראל ביתנו לממשלה, גם ליברמן צריך לעשות מאמץ כזה. יש לנו כאן אחריות לאומית משותפת והעם מצפה שתקום ממשלה הומוגנית שמייצגת אג'נדה חדה וברורה".

בתוך כך, מקורביו של חבר הכנסת יצחק הרצוג הבהירו הבוקר כי אין התקדמות במגעים להקמת ממשלת אחדות: "אין הסכם ואין סגירה. הנושא המדיני היה ונשאר סלע המחלוקת המרכזי".

"הדברים תקועים סביב היכולת לקדם את תכנית ההפרדה וסביב נושאים משמעותיים בתחום המדיני. כנראה ביבי נבהל מהסמוטריצ'ים בסביבתו", הבהירו בסביבתו של הרצוג והוסיפו כי מזכירות לשכת העבודה, הגוף שאמור לזמן ועידה, לא אמור להתכנס היום.


 

"הרצוג ינסה לקדם את התכנית האווילית שלו" 


בתוך כך, גם קבוצה של חברי ליכוד מיהודה ושומרון, פרסמו הבוקר מכתב בו הם מביעים את התנגדותם למהלך. לכניסתם של בוז׳י הרצוג, ציפי לבני וחברי המחנה הציוני לממשלה.



"על פי הפרסומים בתקשורת הרצוג דורש מממשלת הליכוד ויתורים אידאולוגיים ופגיעה במדיניות לחיזוק ההתיישבות. כשר חוץ ינסה הרצוג לקדם את התכנית האווילית שלו לפינוי ישובים והקמת מדינה פלסטינית - דבר שאינו מקובל עלינו לחלוטין", נכתב בהצהרה, עליה חתומים בין היתר יו"ר צעירי הליכוד דוד שאין, ראש המועצה האזורית דרום הר חברון, חבר מועצת מטה בנימין ועוד רבים נוספים. 
 
חברי הקבוצה קראו לנתניהו לחדול מידית מקיום המו"מ עם המחנה הציוני: "אזרחי ישראל העניקו לראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד את המנדט להוביל את ישראל וליישם את המדיניות שהוצגה בפניהם טרם הבחירות - חיזוק ההתיישבות, השמירה על הביטחון ושגשוג כלכלי וחברתי. על כן, אנו קוראים לראש הממשלה להפסיק את המו"מ לכניסת המחנה הציוני לקואליציה באופן מיידי".