יו״ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הודיע הבוקר (רביעי) כי הוא מתכוון לקבל על עצמו את תפקיד יו"ר האופוזיציה במקומו של ח"כ יצחק הרצוג, אם הרצוג יצטרף לממשלהעל פי החוק יו"ר האופוזיציה הוא יו"ר הסיעה הגדולה מבין כל סיעות האופוזיציה. לרשימה המשותפת 13 מנדטים. עודה זוכה גם בתמיכת חברי הכנסת של מרצ.

חוק ראש האופוזיציה קובע כי את התפקיד ימלא חבר הכנסת מהסיעה הגדולה ביותר מסיעות האופוזיציה, ומבין סיעות שוות בגודלן זו שזכתה במספר הקולות הרב ביותר בבחירות, שעליו הודיעה אותה סיעה ליושב ראש הכנסת, אלא אם כן הודיעו ליושב ראש הכנסת בכתב, בכל עת, יותר ממחצית חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה, על חבר כנסת אחר מביניהם. אלא שלרשימה המשותפת ולמרצ רוב בקרב סיעות האופוזיציה.

״הרצוג לא ניסה אפילו להנהיג אופוזיציה אמיתית לממשלת הימין הקיצוני והפך עצמו לצל חיוור של נתניהו. אני עדיין מאמין שכניסת המחנה הציוני לקואליציה היא טעות חמורה שתחזק את נתניהו. אך במידה ואלו הם פני הדברים, תפקיד יו״ר האופוזציה יהיה הזדמנות חשובה להציע לכלל האזרחים במדינה אלטרנטיבה אמיתית, דמוקרטית ושוויונית השואפת לשלום אמת, ולפעול לקידום הציבור הערבי", אמר הבוקר ח"כ עודה.

אם ח"כ עודה ימונה ליו"ר האופוזיציה הוא יהיה זכאי על פי חוק לקבל אחת לחודש עדכון בטחוני ומדיני מראש הממשלה, ללשכה גדולה ומרווחת, למכונית שרד ולמאבטחי שב"כ. כמו כן עודה יהיה זכאי לנאום באירועים ובטקסים ממלכתיים בהם נואם ראש הממשלה, ולנאום אחרי ראש הממשלה במליאת הכנסת.