הסערה במערכת הפוליטית נמשכת: לאחר שח"כ אביגדור ליברמן הסכים להצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו היום (רביעי) והוא צפוי לקבל לידיו את תיק הביטחון ותיק העלייה, יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג כינס מסיבת עיתונאים שנייה היום, בבית הסיעה בתל אביב ובה יצא במתקפה חסרת תקדים נגד מבקריו ובראשם, ח"כ שלי יחימוביץ: "הודעתי באישון לילה על הפסקה במשא ומתן כי הגענו לדרך ללא מוצא. ביקשתי שההסכמים יהיו כתובים וראש הממשלה סירב. לגבי חזון שתי המדינות, הוא רצה רק התחייבות בעל פה ולא הסכמתי".



ח"כ הרצוג התייחס יחימוביץ ואמר: "נוהל משא ומתן מופקר וגס רוח שהובל על ידי קודמתי בתפקיד, שעד שבוע שעבר התחננה להיות שרה בממשלת נתניהו. דווקא היא שהובילה בעבר את המפלגה לא בהצלחה, לא למדה לקח, היא אחראית למינוי ליברמן לשר ביטחון". עוד אמר: "אנחנו מפלגת מרכז שמאל ולא שמאל קיצוני. אותם אנשים שמטיפים לדבר עם חמאס מנעו שינוי מדיני היסטורי רק בגלל שמדובר במשא ומתן מול ראש הממשלה, מבלי שידעו כלום על פרטיו".



"ניהלה מו"מ מופקר", ח"כ שלי יחימוביץ'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"ניהלה מו"מ מופקר", ח"כ שלי יחימוביץ'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"לא ארשה השתוללות שמאל קיצוני, אוביל ואנצח"


הרצוג הדגיש: "פעלתי לפי צו אמונתי מעתה ועד אילך, מדינת ישראל צריכה להתמודד עם ממשלה על סף טירוף. כל מה שעמד מול עיני זה טובת המדינה. מעתה אוביל אופוזיציה להחלפת הממשלה. כפי שלא כופפו אותי באיומים במשא ומתן, לא יכופפו אותי אחרי. ביבי ויתר על הזדמנות היסטורית ופנינו להחלפת ממשלת הטירוף של ליברמן בנט. אהפוך את חייהם לסיוט, לא ארשה גם השתוללות שמאל קיצוני במחנה הציוני, אני אוביל ואנצח". בסיום מסיבת העיתונאים כתבת "מעריב", שאלה את הרצוג האם הוא לא נוצל על ידי ראש הממשלה והוא ענה: "נתניהו לא השתמש בי, הוא נכשל בתפקידו".



זוהי כאמור, מסיבת עיתונאים שנייה של הרצוג היום וזאת לאחר שכינס אחת מוקדם יותר ובה התייחס למסיבת העיתונאים של ח"כ ליברמן ואמר: "עד שליברמן יחליט, אנחנו לא ננהל משא ומתן במקביל, אני לא עובד על פי סדר היום שלו, אני הולך עם האמת שלי. בגלל שעמדתי על עקרונותינו ועמדתי על דרכנו, זאת הסיבה שאין הסכם עם נתניהו".



תיק הביטחון ילקח ממנו? יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
תיק הביטחון ילקח ממנו? יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



כזכור, מוקדם יותר ח"כ ליברמן וראש הממשלה נפגשו לפגישה שארכה כשעה וחצי ובסיומה דווח על אווירה חיובית. מיד לאחר שלשכת ראש הממשלה הודיעה כי ליברמן מוזמן לפגישה אצל נתניהו, מיהרו מרבית השרים הבכירים של הליכוד לברך על כך וקראו לליברמן לסיים את המשא ומתן בתוך זמן קצר, שכן הם רואים בו שותף טבעי לקואליציה של הליכוד ומעדיפים אותו על פני יעלון. קודם לפגישה עם ליברמן, נועד ראש הממשלה נתניהו לשיחה עם שר הביטחון יעלון. לגבי שיחה זאת, נפוצו שמועות כי נתניהו הודיע במהלך השיחה ליעלון על כוונתו לקחת ממנו את משרד הביטחון, אך משני הצדדים הודיעו כי הנושא כלל לא עלה בשיחה, וכי השיחה זומנה לצורך עדכון ביטחוני שוטף. עם זאת, הדגישו בליכוד, כי ברור שסוגיית תיק הביטחון היא נושא מרכזי בפגישה בין שני הצדדים. כעת, כאמור, מתגלה כי תיק הביטחון עלול להילקח מיעלון.