שלי יחימוביץ התייחסה הערב (רביעי) לנאומו של יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג לאחר כשלון המגעים לממשלת אחדות ולמתקפה חסרת התקדים נגדה וחשפה פרטים מהמו"מ. הרצוג האשים את יחימוביץ בכך שהאחריות על המינוי העתידי של אביגדור ליברמן לשר הביטחון מונחת על כתפיה וכי חתרה תחת המשא ומתן מטעמים אישיים. יחימוביץ התראיינה למהדורות החדשות המרכזיות והצהירה: "יש סיכוי גבוה שאתמודד מול הרצוג על ראשות המפלגה".



לחדשות 2 אמרה יחימוביץ: "חזינו בהפגנה אומללה, מדכדכת, ומצערת של היעדר מנהיגות ואפס לקיחת אחריות, של מי שפרש במו ידיו את השטיח האדום לפני ליברמן, והעניק לגיטימציה מוחלטת לממשלת הימין, כשהיה מוכן להיכנס אליה בכל מחיר. הרצוג משקר כאשר הוא מונה רשימת הישגים פיקטיבית שלא הייתה ולא נבראה וממילא גם לדבריו נתניהו לא הסכים להעלות אותה על הכתב, והוא משקר כשהוא מדבר על 'תחנונים לתיק'. מלכתחילה הוצע לי תפקיד השרה הבכירה ביותר, כדי לקבל לגיטימציה שלי למהלך ותמיכה בו. דחיתי זאת מכל וכל כשהבנתי שמדובר בזחילה מבישה וחסרת תנאים לממשלה. לו הייתי מסכימה לעסקאות הריקות שהציע נתניהו, ככל הנראה כבר היינו בממשלה.



"ניסיתי יחד עם חברי, בהם גם יש לציין לחיוב את ציפי לבני, למנוע ממנו את הזחילה חסרת התנאים לממשלה, ולא הצלחנו לעשות זאת. היציאה למאבק פומבי היתה בלית ברירה. הטון התקיף, המלאכותי לא יכסה את הבושה ואת הנזק. בשולי הדברים יאמר שמביך במיוחד ששעה שהרצוג המשיך לעלות לרגל לנתניהו ולא לקבל דבר, סגר נתניהו מתווה גז חדש מול בעלי ההון וכבר רקם את המהלך לכניסת ליברמן לממשלה". בהמשך אף אמרה דברים חמורים יותר, כאשר הגדירה את קטעים מנאומו של הרצוג כ"שקר מוחלט": "דחיתי מכל וכל תפקיד שרה, תיקים זה סרח עודף ללא שליטה על סדר היום. ניסיתי לעצור אותו שוב ושוב. הרצוג שיקר היום במצח נחושה, חזינו בהפגנה של חוסר מנהיגות, שהטון התקיף המלאכותי לא יכסו".



כאשר נשאלה האם תתמודד על ראשות המפלגה אמרה: "אני שוקלת לעשות זאת. אנו חווים משבר מנהיגותי. שום שקר לא יכסה את הבושה והנזק שנעשה לפוליטיקה. הציבור רואה שקרים ומניפולציות וזה גורם לנזק בלתי הפיך. הרצוג שותף בכיר לבושה הזאת. מנהיגות פירושה זו לקיחת אחריות ומה שהרצוג עשה זה ההפך הגמור", אם כי, כאשר נשאלה ישירות, סירבה יחימוביץ לדרוש את התפטרותו של הרצוג.