המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לבין ישראל ביתנו נכנס ליומו השני. שר התיירות יריב לוין ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו הבוקר (חמישי) בכנסת. בפתח הישיבה אמר השר לוין: "ברוח שיתוף הפעולה, אנחנו מחדשים הבוקר את השיחות אחרי שקיימנו שיחות גם אתמול בלילה. הדברים מתנהלים בצורה טובה ואנחנו מקווים לסיים את הדברים במהירות האפשרית.



לדברי השר לוין, "זה מהלך טבעי שיחזק את מדינת ישראל, יחזק את יציבות הקואליציה ויאפשר לנו באמת לקדם את כל המהלכים שהממשלה והציבור שבחר בנו מעוניינים בהם. אנחנו מתחייבים לעבוד קשה על מנת לסיים עוד היום". ח"כ ליברמן הוסיף: "מצטרף לכל מילה". עם סיום הפגישה הבהירו הצדדים כי הם מאמינים שניתן להגיע להסכמות עוד היום. 



הפגישה בכנסת מתקיימת על רקע הודעה של הבית היהודי, לפיה היא אינה מעוניינת להחליף תיקים: "שרי הבית היהודי מאושרים בתפקידיהם". בכך נפסלת האפשרות ששר החינוך נפתלי בנט יקבל את התיק החוץ, זאת בניגוד להערכות שנשמעו אתמול, לפיהן בנוסף לכך, איילת שקד תמונה לשרת החינוך ויריב לוין לשר המשפטים, ונפתחת אפשרות שתיק החוץ יוצע לשר הביטחון משה יעלון, זאת למרות שעד כה לא התקיימה שיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר הביטחון לגבי עתידו הפוליטי של האחרון.



 

השרה שקד התראיינה הבוקר בגלי צה"ל אצל ירון דקל ועמית סגל ודיברה על השינויים הקואליציוניים. "אני חושבת שהמהלך להרחבת הממשלה הוא מהלך נכון. למרות שאמרתי כבר שקואליציה של 61 חברי כנסת היא חזקה ויציבה", אמרה שקד. על מינוי ליברמן לשר הביטחון, אמרה עמיתתו לעתיד בקבינט המדיני-ביטחוני ש"זה מחזק את הממשלה ואם ראש הממשלה מינה אותו לשר הביטחון, זה אומר שהוא יכול לעבוד איתו".



על המו"מ בין ראש הממשלה ליו"ר המחנה הציוני אמרה שקד ש"נתניהו והרצוג ניהל משא ומתן שלא צלח, לכן אני לא חושבת שיש טעם לנבור בו. אנחנו כל הזמן אמרנו שאם המחנה הציוני ייכנסו לממשלה ואנחנו נישאר עם אותה השפעה ושלא יהיו ויתורים, אנחנו מוכנים לזה. בסופו של דבר המחנה הציוני לא נכנס לממשלה בגלל ריבים שלהם אחד עם השני. אמרנו לרה"מ שאם קווי המדיניות ישתנו אנחנו נהיה באופוזיציה".



שקד גם התייחס להדחתו של משה יעלון ממשרד הביטחון: "בוגי יעלון עשה הרבה דברים לטובת מדינת ישראל, אם ראש הממשלה החליט להזיז אותו מתפקידו, זו החלטה של רה"מ.