משרד החוץ הפלסטיני גינה היום (חמישי) את הדיווחים על הרחבת הממשלה ומינויו הצפוי של יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, לשר הביטחון במקום משה (בוגי) יעלון. בהודעה של משרד החוץ הפלסטיני נכתב כי "צירופו של אביגדור ליברמן לממשלת נתניהו הוא הוכחה נוספת להיעדר שותף אמיתי לשלום בישראל". בהודעה נאמר כי "צירופו של ליברמן מצדיק את הפנייה הפלסטינית לארגונים בינלאומיים ובהפיכת הסכסוך לבינלאומי".



בהודעה שהתפרסמה הובהר כי מדובר בצעד של ראש הממשלה, בנימין נתניהו שמעיד על קיצוניותו: "החלטה זו היא תשובתו של נתניהו למאמצים הצרפתיים הבינלאומיים והאזוריים להחייאת תהליך השלום בין הצדדים, הפלסטיני והישראלי, ובכך הוא מעביר מסר חזק לעולם שישראל מעדיפה את הקיצוניות, המשך הכיבוש וההתנחלויות על פני השלום. משרד החוץ הפלסטיני דורש מהקהילה הבינלאומית לשאת באחריות המדינית, המוסרית והחוקית כלפי העם הפלסטיני".



עוד הודגש בהודעה כי "העובדה שהמתנחלים והקיצוניים ברחוב הישראלי הביעו תמיכה ואף בירכו על קבלת ליברמן את תיק משרד הביטחון מצביעה על המצב. התפתחות זו בקואליציה של הממשלה בישראל, לא הפתיעה את כל מי שעוקב באופן יומי אחר הפעילות וההפרות של ממשלת נתניהו הקיצונית, כולל מנגנוני הביטחון כלפי העם הפלסטיני, שמצביעה על המציאות הגזענית, הקיצונית האלימה של מדיניות ממשלות נתניהו, מאז יומן הראשון. הצטרפותו של ליברמן המוכר בעמדותיו הימניות הקיצוניות כלפי הפלסטינים הינו הוכחה חדשה שנתניהו כהרגלו מעדיף לחזק את הקיצוניות בממשלתו וכך הוא בעצם הופך את ממשלתו לקיצונית ביותר בהיסטוריה של ישראל, כפי שמצביעים על כך כלי תקשורת עבריים".



אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו ומשה יעלון. צילום: פלאש 90
אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו ומשה יעלון. צילום: פלאש 90



הגינוי של הרשות מצטרף לביקורות שנשמעו מצד בכירי מערכת הביטחון שתקפו אתמול את המהלך להחלפת שר הביטחון יעלון בליברמן. בתחילה היו בטוחים במערכת הביטחון ובצה"ל שם כי מדובר בספין שנועד להפעיל לחץ פוליטי על יצחק הרצוג, אולם כעבור זמן קצר התחלפו ההלצות בתדהמה. "לא יאמן שבתפקיד הכי חשוב במזרח התיכון מתנהלת מסחרה פוליטית", התבטא גורם ביטחוני בכיר. "אין לו מזל" הוסיף בכיר נוסף בהתייחס לסיטואציה בה יעלון יאלץ להיפרד ממשרד הביטחון. "גם ערב ההתנתקות עשו לו את אותו התרגיל רק בגלל שהתנגד למהלך, שבדיעבד התברר כמהלך שגוי. והנה ההיסטוריה חוזרת, ובמקרה של יעלון - הברק אכן מכה פעמיים, האיש הכי שפוי במערכת הביטחון עלול לשלם מחיר כבד על השפיות שלו", הוסיף הגורם.