המשא ומתן שניהל יושב ראש מפלגת "העבודה" ו"המחנה הציוני" הרצוג עם ראש הממשלה נתניהו על כניסה לקואליציה, הסתיים בפיאסקו, כאשר נתניהו החליט להציע את תיק הביטחון לליברמן, יו"ר "ישראל ביתנו". חבר הכנסת אראל מרגלית ממפלגת "העבודה" ו"המחנה הציוני", תקף בחריפות את המהלכים, בראיון לרינה מצליח וניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "המצב אצלנו קשה. אנחנו מדממים. ראש המפלגה שלנו ניהל משא ומתן עם מישהו שניסה למכור לו מכונית משומשת ועכשיו אתה רואה על איזו מכונית הוא עבד כל הזמן".



"שנה שאין פה אופוזיציה במדינת ישראל", טען ח"כ מרגלית. "תראו עם מי חלק מהאנשים אצלנו צריך לנהל משא ומתן. נתניהו ערף את ראשו של שר הביטחון בשידור חי. זה יום חג לקיצונים ולנוער הגבעות. הממשלה הזו הפכה לממשלת נוער הגבעות. המינוי לשר ביטחון, של מי שלפני חודש הגיע לבית המשפט לתמוך בחייל אזריה ומי שקורא להפציץ את סכר אסואן, נוער הגבעות הגיע למשרד הביטחון. זה מה שבני בגין אומר, לא אני מ'המחנה הציוני'. איך אנשי המפלגה שלי, שניהלו משא ומתן עם נתניהו, היו יכולים להגיד שיש לו כוונות רציניות לתהליך מדיני כשזה מה שהוא עושה בצד השני".

"אם הייתם נכנסים לממשלה אולי הייתם משנים", הציעה מצליח, וח"כ מרגלית ענה: "מה זה משנים, כמו שאהוד ברק נכנס עם 'עצמאות' ונעלם. כמו שמופז נכנס עם 'קדימה' ונעלם. נתניהו הוא ציניקן גדול. אמרתי להרצוג בתחילת התהליך, כששמעתי שיש כל מיני אנשים שהציעו להם תפקידים. יש פה ראש ממשלה שמאגף מימין את כל ממשלת ישראל הנוכחית ורוצה ללכת למקומות הזויים. אתה רוצה שנתניהו יעשה משא ומתן? דבר איתו על מעשים, לא על דיבורים. שיוציא החוצה את 'הבית היהודי', שיביא מתווה של שתי מדינות, שיביא מתווה של הסדר אזורי, שישים את זה בכתב ואחר כך יהיה אפשר להתחיל לדבר. אסור לדבר איתו על ג'ובים לפני שאתה עושה כל דבר אחר".




משעל ציין שנתניהו הוא סיפור הצלחה גדול, וחבר הכנסת זעם: "זה צחוק, זה בדיחה, או שזו המדינה שלנו? אנחנו שולחים את הילדים שלנו לצבא, קמים בבוקר, מסתכלים איזה אדם ממונה על מדינת ישראל, איזה אדם עכשיו ממונה על הביטחון. במשך חודש שלם אני צועק לבד שאסור להצטרף אליו וחייבים להחליף אותו. כשהרצוג הגיע אליי אמרתי לו שזה לא רלוונטי, ושהוא הולך לעשות משא ומתן עם נוכל. עם נוכל לא עושים משא ומתן". מצליח שאלה האם ח"כ שלי יחימוביץ' חיפשה תיק בממשלה, וח"כ מרגלית השיב: "אני לא יודע. מי שדיבר כלפי חוץ בצורה אחת ועשה מאחורי הקלעים דבר אחר, צריך לתת את הדין לעצמו".

על עתיד "העבודה" אמר: "אצלנו, לא כמו אצל ליברמן וכל מיני 'פילד-מרשלים' פה בישראל, יש דמוקרטיה. דמוקרטיה אומרת שצריך ללכת לפריימריז, אני צעקתי את זה כי אי אפשר. אין פה אופוזיציה. כיסא האופוזיציה ריק. צריך לבחור מחדש". "יאיר לפיד יושב על הכיסא", ציינה מצליח, ומרגלית ענה: "יאיר לפיד עסוק בביקורים באמריקה, ראיתי אותו בחנויות של מטוסים וצעצועים. יאללה, באמת, יאיר לפיד, בחייכם, חבר'ה, תתעוררו, יש פה מדינה לנהל. יש פה 'עבודה' או 'ליכוד'.

מפלגת 'העבודה' צריכה לחזור ולהקים מחדש את האופוזיציה, להסתער על ירושלים, צריך להיות ברורים. מה זה יאיר לפיד? באמת, נו, מה זה, אנחנו מפלגות אופנה? יש לנו ציבור שלם, שפוי, גדול, שמחפש מנהיגות למדינת ישראל, שהיא אחרת מנתניהו, ליברמן ו'נוער הגבעות' שלהם, שלא מוכן לקבל את 'נוער הגבעות' בתוך ממשלת ישראל, ולא מוכן להיות מגמגם ומתיפייף. ביום ראשון אני עושה כנס עם הכותרת 'מחליפים את נתניהו, קיבינימט'. אני מזמין את האנשים - תתעוררו!"