המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו עומד היום (שישי) על סף סיכום, וכעת מחכים לאישורו של שר האוצר משה כחלון, שאמור למצוא את המקורות התקציביים לנושא הפנסיה לעולי בית המועצות לשעבר. בשעות הצהריים צפויה שיחה בין ראש הממשלה לשר כחלון כדי לסכם את הנושא. הצוותים סיימו הלילה בשעה אחת וחצי את הדיונים.



נושא נוסף שטרם סוכם הוא סוגיית דרישת ישראל ביתנו לקדם חקיקת עונש מוות למחבלים. בשל התסבוכת המשפטית בנושא ייתכן כי הנושא לא ייכלל בסופו של דבר בהסכם הקואליציוני. גורמים המעורים בדיונים אמרו כי שני הצדדים הגיעו להבנה שהמשא ומתן לא יתפוצץ בגלל סעיף זה. עם סיום השיחות והחתימה הצפויה על ההסכם, הוא יונח על שולחן הכנסת ורק 24 שעות לאחר מכן ניתן יהיה להציג את הממשלה בהרכבה החדש.



נתניהו וליברמן. המו"מ קרוב לסיום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90




בליכוד גם ממתינים למכתב ההתפטרות מן הכנסת שאמור להגיש שר הבטחון היוצא משה בוגי יעלון, שכן התפטרותו תכנס לתוקף רק 48 שעות לאחר הגשת המכתב ליו"ר הכנסת. הבוקר סיפר יעלון לציבור על התפטרותו בציוץ בחשבון הטוויטר שלו:  "הודעתי הבוקר לראש הממשלה כי בעקבות התנהלותו בהתפתחויות האחרונות, ונוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים". במהלך שיחת הטלפון הבוקר בין השניים, לאחר שיעלון הודיע לנתניהו כי הוא מתפטר, הציע לו ראש הממשלה את תפקיד שר החוץ, אך יעלון סירב והודיע כי הוא לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים.



מי שייכנס במקומו של יעלון כח"כ הוא פעיל הר הבית יהודה גליק, שניצל בעברו מהתנקשות של מחבל פלסטיני בירושלים לאחר שנפצע אנושות. גליק נבחר בשעתו כנציג יהודה ושומרון ברשימת הליכוד לכנסת במקום ה-33, וכעת כאמור, יהפוך לח"כ מכהן.



כפי שפורסם ע"י פרשן מעריב בן כספית, הדרמה הפוליטית החלה ביום רביעי, מיד לאחר שלשכת ראש הממשלה הודיעה כי ליברמן מוזמן לפגישה אצל נתניהו, מיהרו מרבית השרים הבכירים של הליכוד לברך על כך וקראו לליברמן לסיים את המשא ומתן בתוך זמן קצר, שכן הם רואים בו שותף טבעי לקואליציה של הליכוד ומעדיפים אותו על פני יעלון. קודם לפגישה עם ליברמן, נועד ראש הממשלה נתניהו לשיחה עם שר הביטחון יעלון. לגבי שיחה זאת, נפוצו שמועות כי נתניהו הודיע במהלך השיחה ליעלון על כוונתו לקחת ממנו את משרד הביטחון, אך משני הצדדים הודיעו כי הנושא כלל לא עלה בשיחה, וכי השיחה זומנה לצורך עדכון ביטחוני שוטף. עם זאת, הדגישו בליכוד, כי ברור שסוגיית תיק הביטחון היא נושא מרכזי בפגישה בין שני הצדדים.