הסערה סביב התפטרותו של שר הביטחון משה יעלון נמשכת. שר הפנים והחינוך לשעבר מטעם הליכוד, גדעון סער, שעזב אף הוא את החיים הפוליטיים בגלל יחסים רעועים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, צייץ הערב (שישי) דברי תמיכה ביעלון. 


גם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הנמצא בביקור בארצות הברית, התייחס להתפטרות ואמר: "נפגשתי ביום חמישי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והמלצתי לו למנות את משה בוגי יעלון לתפקיד שר החוץ, וזאת בשל נסיבות עזיבתו את משרד הביטחון וכדי לחזק את הממשלה ולשמור על אחדות הליכוד". 



"לפני זמן קצר נחתתי בניו יורק והצטערתי צער רב לשמוע על החלטתו של יעלון לפרוש מהממשלה ומהכנסת. אני מקווה שייעשה מאמץ לשכנעו שיחזור בו ושיוסיף לתרום לפעילות הממשלה בימים מאתגרים אלה", אמר כץ. 



הבוקר התראיין השר זאב אלקין ממפלגת הליכוד לגל"צ ואמר כי הרבה שרי ביטחון עברו מתפקידם לאורך השנים ולא ראו בכך פיחות ממעמדם. לדבריו, הצעד שביצע יעלון "לא טוב לליכוד, מקומו במפלגה. אני מניח שהגיע לפה בשביל אידאולוגיה ולא בשביל תפקיד. כשנכנסים למפלגה לוקחים מחויבות. גם לי לקחו את תיק קליטה בלי שעודכנתי על המהלך". עוד הוסיף כי "אם זה המצב, שאנשים באים ועוזבים בגלל עלבונות אישיים, אוי ואבוי אם ככה נראית המערכת הפוליטית. אי אפשר לבוא בגישה כזאת, שום תפקיד לא רשום על שם אף אחד".



גם סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורן חזן, העביר ביקורת על החלטתו של שר הביטחון היוצא: "בשנה שחלפה דרשתי מרה"מ להעביר את יעלון מתפקידו עקב מדיניות ביטחונית רופסת, טעויות חוזרות ונשנות בהתנהלותו, והקפאה מסוכנת. צר לי שיעלון לא הבין שבפוליטיקה אתה לא תמיד מנצח. אי אפשר להיות תמיד למעלה. בפוליטיקה יש לגלות עצבי ברזל, קור רוח וסבלנות ומי שלא מבין זאת עלול למצוא את עצמו בחוץ". עוד מסר ח"כ חזן: "אני רק מקווה שאין כאן השלמה של המהלך החתרני, עליו התרעתי בעבר, בו החל יעלון יחד עם המחנה הציוני בחודשים האחרונים".



יו"ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן מהליכוד, מסר כי ״התפטרותו של יעלון הנה צעד נמהר. הוא היה מיועד להיות שר החוץ ויכל להביא את יכולותיו הרבים ולתרום למדינת ישראל ממשרד החוץ. הרחבת הקואליציה הנה אינטרס לאומי ולצורך גיבושה על כולם להתעלות מעל השיקולים האישיים. כולי תקווה שיעלון יחזור בו עד ליום שני ויישוב לעשייה".