לאחר הסערה הפוליטית המטורפת של הימים האחרונים, הגיב הבוקר (שבת) יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג לביקורות הקשות עליו מהמחנה שלו, והבהיר כי אין לו שום כוונה להתפטר: "אין לי שום כוונה לתת את התענוג את האנשים האלה ולהתפטר– קוראים לאנשים האלה שלי יחימוביץ', מיקי רוזנטל ואחרים. אנחנו מפלגת מרכז שמאל גדולה ומרכזית, הרעיון מאוד נכון שצריך להרחיב אותו למחנה גדול ומרכזי". 

באירוע שבתרבות עם רינה מצליח בכפר סבא, חשף הרצוג כי עבד יחד עם נתניהו על מהלך מדיני דרמטי, לדבריו: "עם השקת המהלך המדיני- אזורי המתוכנן שעליו שקדתי עם ראש הממשלה וגורמים בינלאומיים, ישראל הייתה מתייחסת בחיוב לראשונה לאלמנטים ביוזמת השלום הערבית ופותחת, לראשונה, במשא ומתן עם מדינות ערב על היוזמה. מהלך שללא ספק היה משנה את פני האזור" 

 הרצוג התייחס למשא ומתן הדרמטי שלא הבשיל לכניסה של המפלגה לקואליציה, והסביר כי חשב שזהו הדבר הנכון לעשות: "לא זחלתי ולא הלכתי שבי, לא התבזיתי כיוון שאם הייתי עושה זאת מזמן הייתי בפנים. קיבלתי את תיק הביטחון ותיק החוץ והקפאת בנייה. אומרים שאסור לדבר עם נתניהו כי הוא בלתי אמין, ויש קבוצה שמוכנה לדבר עם ראשי החמאס אבל לא עם ראש ממשלת ישראל, ואני חולק על זה". 


"שלי יחימוביץ' קראה לי כלב" 

יו"ר האופוזיציה תקף את התנהלותה של יושבת הראש לשעבר שלי יחימוביץ', איתה לדבריו יש לו מחלוקת עמוקה: "יש לי מחלוקת עמוקה על מה שעשתה שלי יחימוביץ בשבועות האחרונים, היא אמרה שהיא רוצה להיכנס לממשלה, דקה לאחר מכן אני מותקף על ידה ושומע כמה אני עושה מעשה שלא ייעשה". לדבריו, "מי שקבע שלדבר עם ראש הממשלה זו חתונת דמים, מי שהשווה אותי לכלב הולך על ארבע בזמן שהוא מבקש להיכנס לממשלה חצה מבחינתי גבול. לבוגי יעלון, "הצל" קרא כלב ולי שלי יחימוביץ' קראה כלב. זו חציית גבול". 

"חצתה גבול". עם יחימוביץ'. צילום: פלאש 90
"חצתה גבול". עם יחימוביץ'. צילום: פלאש 90


לשאלה אם ינהל שוב משא ומתן עם נתניהו אמר הרצוג: "הבעיה עם נתניהו היא שבסוף הוכח שכשהוא עומד בפני החלטה היסטורית הוא לא מסוגל לקבל אותה ותמיד ממצמץ, אמרתי לו שיפסיק עם הפחד הזה. גם לי יש פחדים אבל האמנתי. לא עומד על הפרק משא ומתן עם נתניהו שוב, הסתיים לגמרי וזה מאחורינו לגמרי. אין מה להאמין לנתניהו".

הרצוג הביע צער על פרישתו של משה יעלון ואמר עי היה רוצה לראות אותו במפלגתו: "יעלון הוא איש מרשים והגון מאוד. יש לנו מחלוקת עם הדעות אבל אני מאוד מכבד אותו. מה שאמר אתמול אהוד ברק משקף אמירה אותנטית שמה שקרה עם יעלון זה לא רק ההחלפה שלו בתפקיד. הוא האמין מתוך עקרונות שמותר למפקדים להביע עמדה. אני חושב שיעלון איש ישר, הגון ואמיץ. הודעתי לפני יומיים שהייתי רוצה לראות אותו עם אורלי לוי במחנה הציוני".