ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין מקווה לצרף לממשלתו את המחנה הציוני. בישיבת שרי הליכוד הבוקר (ראשון) אמר נתניהו כי בשלב זה אין בכוונתו לחלק את התיקים שנותרו כיוון שהוא עדיין מעוניין לעשות מאמץ לצרף לממשלתו את מפלגתו של הרצוג. בין היתר, מתכוון נתניהו לשמור אצלו את תיק החוץ, אותו הציע במהלך המגעים עם המחנה הציוני להרצוג ולאחר מכן לשר הביטחון המתפטר, משה בוגי יעלון. 


בעקבות הודעתו של נתניהו הבוקר לא ברור האם ח"כ צחי הנגבי יתמנה לשר כמובטח משום שהוא הודיע כי לא יסכים להיות שר ללא תיק. בינתיים איבד הנגבי את תפקיד יו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה לח"כ דוד ביטן. יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, הודיע אתמול בשבתרבות כי מבחינתו המשא ומתן עם נתניהו הסתיים ואין בכוונתו לחדש את המגעים עם ראש הממשלה למרות הודעתו כי הוא עדיין מקווה לצרף את מפלגתו של הרצוג לממשלה.

נתניהו אמר הבוקר "אני משאיר את התיקים לאופציה נוספת להרחיב את הממשלה יותר ולצרף בהמשך גם את מפלגת העבודה. קחו בחשבון שזה כולל לא רק תיקים אלא גם מהלכים מדיניים". אחר כך, בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו: "מלכתחילה כשהקמנו את הממשלה אמרתי שהכוונה היא להרחיב אותה. 61 זה יותר טוב מ-59 אבל ממשלה רחבה טובה יותר למדינת ישראל וקואליציה רחבה תעזור לנו להתמודד עם אתגרים רחבים ולנצל הזדמנויות. ממשלה רחבה תמשיך לחתור לתהליך מדיני עם הפלסטינים תוך הסתייעות מגורמים באזור. 

לסיכום התייחס נתניהו גם לדרמה הפוליטית: "אני רוצה לברך את הפועל באר-שבע על זכייתה בהישג הגדול, באליפות המדינה בכדורגל אחרי 40 שנה. אני חושב שהרבה דברים מתרחשים בנגב ובאר-שבע בפרט. היא הופכת במהירות לבירת הסייבר של ישראל ועכשיו גם לבירת כדורגל. אני חושב שאנחנו יכולים לברך אותם בשם כל אזרחי המדינה".

 

"אנחנו משתמשים במתנה מהטבע לטובת האזרחים"

הממשלה אישרה את מתווה הגז עם התיקונים שהציע בית המשפט, ונתניהו התייחס גם לכך בדבריו: "המתווה הזה כולל בתוכו את ההערות שקיבלנו מבית המשפט העליון, כעת הדבר החשוב ביותר הוא לא להתעכב, להתקדם, ולהביא את המשאבים העצומים האלה לטובת אזרחי ישראל ברווחה, בחינוך, בבריאות. זה תהליך חשוב ביותר, היסטורי לכלכלת ישראל ולאזרחים, ואנחנו משתמשים במתנה שהעניק לנו הטבע לטובת המדינה ואזרחיה. ההישג הזה הוא קודם כל רשום לזכותו של השר שטייניץ, ואני מאוד מעריך את זה".

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי מסר כי התנגד למתווה הגז בישיבת הממשלה משלוש סיבות עיקריות: "ההחלטה מאמצת מחדש את המתווה שבתשעת חודשים שעברו מאז אישורו המציאות הוכיחה שהוא טעות אחת גדולה. המחירים שנקבעו במתווה גבוהים מדי ומונעים שימוש בגז להפחתת זיהום האוויר. גם הלקוחות צריכים יציבות בעולם שאין בו תחרות. המתווה מסיר את פיקוח המחירים כשאין תחרות כך שהחברות יוכלו להעלות מחירים ועדיין לקבל פיצוי מהממשלה על שינויי רגולציה". 

מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה התייחס גם הוא לנושא, ומסר כי "מתווה הגז של נתניהו נשאר טוב לטייקוני הגז וגרוע לכלכלת ישראל ולעתיד של כולנו. המתווה המוצע הוא הוכחה ניצחת לכך שגורמים קיצוניים השתלטו על ממשלת ישראל והם אלו שלמעשה מכתיבים את המדיניות הסביבתית, החברתית והכלכלית שלה". גלבוע מוסיף: "אותם גורמים הצליחו במשימתם להנדס מתווה שמנציח את מונופול הגז של תשובה ונובל אנרג'י וכובל אותנו למחירי גז מופקעים ולהפקרה מוחלטת של בטחונה האנרגטי של מדינת ישראל. המתווה האומלל שהעבירה היום ממשלת ישראל מנציח את המצב העגום שבו למשך שנים ארוכות נמשיך להסתמך על מאגר גז אחד, אסדה אחת, צינור אחד ונקודת כניסה אחת לחוף וכל זה תוך התרתו של ייצוא בלתי אחראי של גז ישראלי ממאגר תמר כבר מחר בבוקר. מהלך מסוכן וסהרורי זה נועד במטרה אחת בלבד והיא להעמיק עוד יותר את כיסם של טייקוני הגז, תוך רמיסה מוחלטת של כללי המשחק הדמוקרטי, התעלמות מקוממת מרצון הציבור והמחאה האזרחית האדירה כנגד מהלך זה".

השר חיים כץ, שנחקר על אפשרות שסחר בעזרת מידע פנימי, אמר לפני הישיבה: "הסתיימה החקירה, בעוד כמה ימים אני מקווה שיתברר שלא עשיתי שום דבר".