מתח שיא בסיעת המחנה הציוני שהתכנסה היום (ראשון) בתל אביב לישיבה ראשונה מאז נכשלו המגעים בין יו"ר המפלגה יצחק בוז'י הרצוג עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצטרפות לממשלה. חלק מחברי הסיעה, בראשות שלושה מיריביו הגדולים של הרצוג - חברי הכנסת שלי יחימוביץ', אראל מרגלית ומיקי רוזנטל נעדרו באופן מאורגן במאורגן מהדיון. 



ח"כ יחימוביץ' פרסמה הודעה לפיה ”התכוונתי להגיע לישיבת הסיעה, אך הבנתי שבמקום ליטול אחריות ולהרגיע את הרוחות ממשיך הרצוג להשתלח בחברי מפלגתו באופן מפלג ומסית וברטוריקה זהה לזו של נתניהו. אין בכוונתי לתרום לכך, נתמקד בהשבת הכבוד והתוכן הערכי והפרלמנטרי לאופוזיציה שספגה מהלומה, ובניסיון לרפא את משבר האמון העמוק והמוצדק שחש הציבור כלפי הפוליטיקה הישראלית". 



ח"כ רוזנטל העלה פוסט בפייסבוק, בו כתב: "איבדתי אמון ביו"ר מפלגתי" והאשים אותו כי "אות הקלון והביזיון רשום על שמו". לדבריו, זה לא שנתניהו רימה את הרצוג, הרצוג רימה את עצמו משום שנתניהו לא התכוון לרגע לתת לו את מה שהוא מצטער עכשיו שכמעט קיבל.



הוא הסביר כי בחר שלא להגיע לישיבת הסיעה "מפני שלא רציתי לקלקל להרצוג את החגיגה המתלהמת שהוא רוקח ביחד עם יועץ התקשורת החדש רונן צור, משרתם של משפחת עופר, יצחק תשובה והנשיא האנס קצב. הרצוג אימץ לעצמו יועץ ששיטותיו המטונפות ידועות ואף קיבלו לאחרונה גושפנקא בפסק דין".





רוזנטל סיים את הפוסט בכתבו: "אני שמאלני גאה ולא מתבייש בעקרונותיי. אני מכבד כל אדם שיש לו עקרונות, בתנאי שיש לו כאלה".



ח"כ אראל מרגלית, המתכוון להתמודד מול הרצוג על ראשות המפלגה, הודיע כי הוא נעדר מישיבת הסיעה משום שהוא עסוק בהכנות למפגן מחאה שהוא מארגן נגד ממשלת ביבי-בנט-ליברמן.



מרגלית קרא היום לערוך את הפריימריס בעבודה עד סוף 2016. לדבריו צריך לרענן את המפלגה.



גם ח"כ סתיו שפיר החליטה שלא להגיע והסבירה: "אחרי השבוע האחרון, אני מצפה לדיון אידאולוגי וערכי בסיעה על דרכינו. לצערי מה שקיבלנו זו הזמנה לישיבה בדלתיים סגורות, בדיוק ההפך ממה שצריך להיות". היא אמרה כי מפלגת העבודה זקוקה לדיון שקוף ורציני, לחשבון נפש ולמבט מפוקח קדימה ולא לעוד אינטריגות פוליטיות וסכסוכים פרסונליים וציניים". 


מנגד, ח"כ איציק שמולי כן הגיע לדיון ואף התייחס להיעדרות חבריו בטוויטר: "באמת שלא מתכוון לקחת צד בקרבות הבוץ האישיים שרק מחריבים את המפלגה. אם זה נכון - זה עצוב מאוד. מעשה ילדותי ואגואיסטי. חבל".