התפטרותו של משה "בוגי" יעלון ופסק הזמן שלקח מהחיים הפוליטיים מציתה את דמיונם של הפרשנים הפוליטיים. גבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה" עם אברהם פורז, לשעבר שר הפנים ממפלגת "שינוי", על הרעיון שהעלתה חברת הכנסת ציפי לבני מ"מהמחנה הציוני", להקמת גוש שמאל-מרכז, עם פריימריז של כל מפלגות המרכז, שמי שינצח בהן יעמוד בראש.


"הרעיון הזה הוא רעיון רע, למרות שהוא בא מציפי לבני", אמר פורז. "צריך להבין שיש היום ציבור גדול מאוד שלא מסוגל להצביע לשום דבר שמריח ממנו מפלגת 'העבודה' או שלוחותיה. לכן, הדרך היחידה להפיל את נתניהו היא משהו בסגנון 'קדימה'. זאת אומרת, אם יעלון יחבור נניח לגדעון סער ולגורמים יותר מתונים, אז הוא יכול להביא למהפך. צריך לזכור שאהוד אולמרט הצליח להוריד את 'הליכוד' ל-12 מנדטים. הבחירות היו יותר מחודשיים אחרי ששרון נפל למשכב והיה ברור שהוא לא חוזר, היה ברור שזה אולמרט, ואם זה היה שרון, אז בכלל התבוסה של 'הליכוד' היתה עוד יותר גדולה.

"יש שניים שיכולים לעשות את זה, או בוגי, או גדעון סער, כל אחד מהם בנפרד יכול לנצח בקלות את ביבי", טען פורז. "בעיני, המצב הנוכחי מזכיר מאוד את 1999, כשביבי הצליח לריב עם כל השרים הבכירים שלו, דוד לוי, בני בגין ואיציק מרדכי, כולם נטשו אותו והתוצאה בסוף הייתה שהוא איבד את השלטון. הוא לא אדם אהוד, לא בתוך 'הליכוד' ולא מחוצה לו, ולא בקרב הימין. בוחרים בו כי לא רוצים את השמאל, זה סיפור אחר. לכן כשהוא אמר ש'הערבים נוהרים לקלפיות' הוא לא התכוון שבחורי 'מרצ' יבואו להצביע 'ליכוד', הוא התכוון לבוחרי הימין".




גזית שאל האם "המחנה הציוני", לפיד וכחלון וגורמים נוספים (כמו סער ויעלון), יוכלו להגיע להסכמה על דמות אחת שתוביל אותם יחד, ופורז השיב: "להגיע להסכמה הם לא יכולים. מה שיכולים לעשות המרכז, בלי השמאל, בלי מפלגת 'העבודה', בלי סתיו שפיר וכאלה, מה שהם יכולים לעשות זה להקים מסגרת פוליטית, ויהיו פריימריז, ואו יעלון ייבחר או גדעון סער ייבחר, או אם לפיד רוצה להיות שותף לעסק הזה, גם הוא. הבעיה של לפיד היא שהוא נתפס כיותר שמאלה. עם כל זה שאשתו מפרישה חלה והוא מתעטף בטלית, הוא לא לקח קול אחד מהימין עד עכשיו, אפילו לא קול אחד, לפחות לפי הסקרים".
 
לדברים הגיבה הפרשנית הפוליטית מזל מועלם, שטענה: "נוטים לזלזל ב'יש עתיד' וביאיר לפיד, אבל הוא נמצא במרכז המפה ושווה היום מעל ל-20 מנדטים. הרצוג ולבני לא רלוונטיים לעניין, אבל סער ויעלון כן. לפיד לא יסכים שמישהו אחר יעמוד בראש. אם יעלון וסער יסכימו להיות מספרי 2 ו-3 שלו, יהיה פה מהפך פוליטי. אם הם יסכימו, זו השאלה של האגואים ומי יסכים ומי לא. ראינו את 'מפלגת המרכז' המיתולוגית ב-99' שהגיעה בשיאה בסקרים ל-25 מנדטים, עם כל ה'טאלנטים' הכי גדולים של 'הליכוד' ושל המרכז הפוליטי, והיא קרסה ל-6 מנדטים בגלל 'מלחמות היהודים' האלה".

ופורז טען: "חלה פה רעידת אדמה. מה שהיה אתמול, לפני יומיים-שלושה, כל הסקרים, וגם יאיר לפיד צריך לדעת, זה כבר לא רלוונטי. אם גדעון סער, יחד עם יעלון, ויחד אולי עם כחלון, בונים גוף, הם ממוטטים את יאיר לפיד". גזית טען שהמטרה היא להתחבר ללפיד, ופורז סיכם: "לכן הדרך היחידה היא שהם יפתחו את השורות, יעשו פריימריז פתוחים, ומי שינצח ינצח, אחרת זה לא יקרה".