השרה לשוויון חברתי, ח״כ גילה גמליאל, הגיבה הערב (ראשון) על התפטרותו של שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון בכנס הג'רוזלם פוסט בניו יורק, ואמרה למעריב: "אין לי ספק שאם ההתנהלות מולו היתה שונה ולא מזלזלת, היינו חוסכים את התפטרותו".
 
לדברי השרה לשוויון חברתי, "התפטרותו של השר יעלון היא אבידה גדולה למחנה הלאומי בכלל ולמפלגת הליכוד בפרט. במשך עשרות שנים, עוד בימיו כקצין ומפקד בסיירת מטכ״ל ובהמשך כרמטכ״ל, יעלון תרם רבות למדינה וכולנו, ללא יוצא דופן, חייבים לו רבות על כך".

גמליאל סייגה ואמרה על שר הביטחון המיועד, ח"כ אביגדור ליברמן כי "צריך לתת לו הזדמנות ולשפוט אותו על פי מעשים ולא דעות קדומות. גם את אריאל שרון כולם תקפו וראו אח״כ שהוא פועל באופן אחראי. במילים אחרות - מה שרואים מכאן לא רואים משם".

גמליאל נאמה בכנס הג'רוזלם פוסט המתקיים בניו יורק, לשידור החי לחצו כאן.



היום נפרד יעלון ממפקדי צה"ל ומפורום מטכ"ל בטקס פרידה צה"לי ומשמר כבוד. יעלון עבר ולחץ את ידיהם של בכירי המטכ"ל. "כאן יושבת חומת המגן הבטחונית", אמר יעלון לבכירים, "אתם מביאים למציאות ביטחונית שמאפשרת לישראל לשגשג. הפורום הזה יכול להשתבח בהישגים שמביאים את ישראל ליציבות ביטחונית יחסית. זה נובע מכך שיושבת כאן חבורה שקולה ואחראית בהובלת הרמטכ"ל שמשתמשת בכוח באופן מושכל. האיומים לא תמו ולכן הפורום הזה לא יהיה מובטל בשנים הקרובות. אבל תזכרו: צבא צריך לנצח, אבל צריך להישאר בני אדם. גם אחרי הקרב או הפעולה או המלחמה צריך לשמור על הערכים שלנו ולהישאר בני אדם. אני סומך עליכם שתמשיכו להוביל ולנצח".



קודם לכן, בפגישה עם הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, אמר יעלון כי "הייתה זו זכות לעבוד במחיצתך, עם אלופי המטכ"ל ושאר המפקדים. תודה על שיתוף הפעולה".