סיעת המחנה הציוני, על רוב חבריה, התכנסה אחר הצהריים (ראשון) לישיבת הכנה לקראת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, שייפתח מחר. מדובר בישיבה ראשונה מאז פיצוץ המגעים על ממשלת האחדות בין בנימין נתניהו ויצחק (בוז'י) הרצוג, כשבישיבה עצמה הורגש חסרונם של המתנגדים להרצוג, חברי הכנסת שלי יחימוביץ', אראל מרגלית ומיקי רוזנטל, שהחרימו את הישיבה בתואנה כי היו"ר ינצל את הבמה לתקוף אותם. על פניו, ניסו הח"כים לתת הרגשה כי הישיבה היתה רגועה, אך בישיבה עצמה נמתחה גם ביקורת על ההתנהלות של יו"ר המפלגה.


במחנה הציוני ניסו לצייר תמונה של ישיבה עניינית וחשובה, אך כל אחד מאלה שיצא מהישיבה התייחס לחסרונם של השלושה. במהלך הישיבה תיאר הרצוג את המהלכים שהתקיימו בשבועות האחרונים ואת הסיבות בגללן נכנס למשא ומתן ולאחר מכן מדוע החליט לעצור את המגעים ולא להצטרף לממשלת נתניהו. חברות וחברי הכנסת הביעו את עמדותיהם בנוגע למהלכים ולהשלכות העתידיות. שאר הישיבה הוקדשה להכנה לקראת החזרה לכנסת מחר.

במפלגה ניסו לתכנן את המהלכים הבאים, ביניהם קידום הקמת גוש פוליטי מרכזי גדול, כפי שהציעה יו"ר התנועה ציפי לבני. מהמחנ"צ נמסר כי "המהלך קורה במטרה לייצר תקווה מול ממשלת הימין הקיצונית והפגיעה בערכים הדמוקרטיים. גוש אחד יאחד את כל הכוחות שחשים צורך לשמור על ערכי הייסוד של ישראל - ויכלול שיתוף אקטיבי של הציבור בעיצובו ובנייתו".
ח"כ רויטל סוויד אמרה בצאתה: "לא הורגש מתח בישיבה, מי שנכח זאת קבוצת אנשים שרואה את טובת הציבור, המפלגה והסיעה. הישיבה היתה מאוד מועילה, כל אחד אמר את דעתו, לא היה שום מתח. חבל שהמתנגדים לא היו, כי כשיושבים ומדברים, אז יש כל מיני עמדות להרבה מאוד חברים. חבל שאי אפשר היה לשמוע גם כאלה שמדברים אחרת. חלק אמרו כך וחלק כך, ודבר אחד ברור, ואין על זה מחלוקת - מפלגת העבודה הן פה בשביל לבוא ולהיות אופוזיציה מאוד ברורה ולוחמת, למרות שעברנו שבר מאוד פשוט. אנחנו כאן מכיוון שלבנימין נתניהו היתה הזדמנות לעשות שינוי, והוא לא עשה זאת. הממשלה עכשיו היא עוד יותר רעה וצינית". סוויד גם תקפה את חבריה למפלגה ואמרה: "מי שלא הגיע לכאן הפגין התנהגות ילדותית וחסרת אחריות". 
 

יו״ר הסיעה, ח״כ מרב מיכאלי, אמרה להרצוג: "שמת אותנו במצב בלתי אפשרי. עברנו משבר בשבוע האחרון, וחלק גדול מזה בגלל ההתנהלות הפנימית של המפלגה. בכל משפחה יש חילוקי דעות שצריכים להישמע וזה מה שעשינו היום בצורה יעילה ובונה. חבל שיש מי שבחרו שלא להגיע ולא לנצל את ההזדמנות הזו, ובוחרים גם עכשיו לייצר קרע ולהזיק למפלגה. הסיעה נערכת בכל כוחה לקראת החזרה לכנסת, כדי להמשיך להוביל את האופוזיציה נגד הממשלה הקיצונית והימנית הרעה הזאת״.

ח"כ קסניה סבטלובה אמרה לראש האופוזיציה: "הוצאת את כולנו טיפשים כי שנה שלמה אני אומרת לאנשים שאין מו"מ. אני לא מאמינה לנתניהו כי אם זה הולך כמו כלב ומריח כמו כלב זה ברווז".

ח"כ איתן ברושי אמר: "היה למצות את מהלך האחדות. היתה הזדמנות, והיה ויכוח על התהליך, לא על התוצאה. הרצוג הבין שאין עם מה לבוא לוועידה, והוא לא בא. ההתנהלות בתוך המפלגה לא היתה נכונה, שמנעו ממנו ניהול המו"מ, בגלל זה לא היה על זה מאבק. צריך להשלים את המאבק בתוכנו, יש מאבק חדש. אני מקווה שהרוח החדשה שהיתה פה היא נקודת מוצא לדרך החדשה שהתווינו פה".
בצאתו מהישיבה אמר ח"כ עמיר פרץ כי: "השגנו מספר הסכמות בישיבה, אחת מהן היא למצוא את הדרך שלנו. קיבלנו מספר הסכמות, שתימצא הדרך להבהיר לנתניהו שהמשא ומתן לא יחודש ואין אמת בפרסום. לא יהיה משא ומתן מחדש. הפרשה הזאת הסתיימה. אנחנו הולכים לבנות מערך אלטרנטיבי אידיאולוגי ומעשי כבר מחר בבוקר. על דעת כולם, אני פונה לכל אנשי המפלגה להוריד את הטונים, הגיע הזמן שנראה את המשימה המרכזית שלנו, כיצד לחדד את הערכים שלנו". 
ח"כ פרץ דיבר גם על ההמשך: "זה לו"ז פוליטי, תוך מספר ימים יביא יו"ר המפלגה את התהליך הבא שלו, כולל בחירות ליו"ר. עד אז הוא היו"ר ואנחנו מגבים אותו, וניתן לו את כל מה שנדרש. עפ"י הודעת יו"ר המפלגה, עד סוף מאי, תחילת יוני, שהוא יביא הצעה. הוא ביצע את מה שהוא הרגיש לנכון, זאת היתה זכותו, חובתנו לומר את דעתנו, האירוע הזה מאחורינו, כדי לבנות עתיד לילדנו, כי בשביל זה אנחנו כאן". 

חברי הכנסת פרץ ואיציק הציבו בפני הרצוג שמולי דרישה חד משמעית שיקבל החלטה חד משמעית מגובה בוועידה או בסיעה להתחייב שלא להיכנס לממשלה. 

בתגובה לביקורת של חבריו לסיעה, אמר הרצוג כי שיתף את ח"כ ציפי לבני ואת איתן כבל במהלכים אני לוקח אחריות על כך שלא שיתפתי. על כך העירו לו הנוכחים, שכבל אינו הצריח ואנחנו לא החיילים. אנחנו צריכים לקחת כדור בשבילך אבל אנחנו לא משותפים? אנו מרגישים נבגדים".