השר ישראל כץ נאם בכנס ג'רוזלם פוסט המתקיים בניו יורק ואמר כי "גם בעידן שלאחר הסכם הגרעין, איראן ממשיכה להוות את האיום המדינתי הגדול ביותר לישראל וליציבות האזור, בשל תמיכתה הצבאית והכספית בארגוני טרור, במיוחד חיזבאללה ולבנון, מעורבותה החתרנית באזור ותוכנית טילי קרקע-קרקע (טק"ק) הנרחבת שלה".

"מבין השחקנים הלא מדינתיים האלימים, חיזבאללה ממשיך להיות בעל פוטנציאל ההיזק הגדול ביותר עבור ישראל בשל ארסנל הרקטות והטילים שברשותו, ואילו הפוטנציאל להתלקחות נוספת עם חמאס בעזה ממשיך להיות גבוה. תופעת ארגון המדינה האסלאמית ממשיכה להוות איום רציני ולהתפשט באזור ומעבר לו חרף כמה הישגים במערכה נגדה בסוריה ובעיראק", אמר כץ.

"סוריה היא זירת מפתח. היא מהווה מוקד של מאבק הכוחות בין הציר השיעי בהובלת איראן לבין המחנה הסוני בהובלת ערב הסעודית. היא מהווה מוקד של בעיית הפליטים המשפיעה על מדינות שכנות כמו ירדן, כפי שמשפיעה על אירופה. כמו כן גם מהווה מוקד של הטרור היוצא ממרכז העצבים של ארגון המדינה האסלאמית בא-רקה שבסוריה", הזהיר שר התחבורה והמודיעין.

"בנסיבות אלה ישראל איננה יכולה להרשות לעצמה לרכך את היציבה הביטחונית שלה: בצפון עלינו לשמור בנחרצות על הקווים האדומים שלנו בכל הקשור להעברת מערכות אמל״ח מתקדמות לחיזבאללה בלבנון ולפעילות עוינת נגד ישראל מהצד הסורי של הגבול ברמת הגולן".

"בדרום עלינו לטפל בנחישות באיום התת-קרקעי שמהוות המנהרות ההתקפיות שנחפרות ע״י החמאס מהרצועה ועלינו להמשיך המאמצים לחשוף ולהרוס אותן בשטחנו הריבוני. עלינו גם להמשיך לעקוב בדריכות אחר איום ארגון המדינה האסלאמית וליטול חלק באמצעות מודיעין במערכה נגדו".

"אשר לאיראן: יש לוודא שהיא מכבדת את הסכם הגרעין במלואו, להגביל את תוכניות הטילים שלה וללחוץ עליה להפסיק את הסיוע הצבאי והכספי לארגוני הטרור שמטרתם לפגוע בישראל. יש להפעיל לחץ בינלאומי על חיזבאללה, שהוגדר לאחרונה כארגון טרור גם ע׳׳י הליגה הערבית ומועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, כדי להחליש אותו משמעותית ולהפחית את כושר ההיזק שלו".

"אי מלאכותי בינלאומי מול חופי עזה"

"הפרויקטים התחבורתיים שאני מקדם הופכים את נמל חיפה ואת מערכת הרכבות הישראלית לשער וגשר יבשתי מסחרי למזרח באמצעות מסילת רכבת העמק ההיסטורית מחיפה לבית שאן שתושלם באוקטובר, ותמשיך בעתיד למעבר שיח חוסיין בגבול עם ירדן. סחורות תורכיות כבר משונעות על גבי משאיות למזרח דרך נמל חיפה. זה לא חלום, זה קורה כבר עכשיו. יתר על כן, בכוונתנו לחבר את הפלסטינים מאזור ג׳נין למסילת הרכבת מזרחה ולנמל חיפה".
"אני פועל לקדם תוכנית ליצירת אי מלאכותי בינלאומי עם נמל 3 מייל מחוף עזה, שיהיה מחובר לחוף באמצעות גשר למעבר אנשים וסחורות. בפרויקט האי המלאכותי יוכלו להשתתף מדינות בזירה האזורית והבינלאומית, מה שיעניק לעזה מוצא הומניטארי וכלכלי מפוקח לעולם מבלי לסכן את בטחונה של ישראל, ויוכל לתרום רבות לשחרור הלחץ על כשני מיליון פלסטינים החיים בסיר הלחץ שנקרא רצועת עזה, גם תוך הפרדתה מישראל והשלמת ההתנתקות. ישראל יכולה להוות חייץ וגשר בעת ובעונה אחת. זה החזון שלי".