מבקר המדינה יוסף שפירא יפרסם היום (שלישי) דוח שיתמקד, בין היתר, בפרשת ביביטורס העוסקת בנסיעות ראש הממשלה בנימין נתניהו לחו"ל, בתקופה בה כיהן כשר אוצר. גבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם עורך הדין פיני פישלר, חבר עמותת אומ"ץ, שאמר כי "מדובר בתקופת כהונתו של נתניהו כשר אוצר בין השנים 2003 ל-2005, ואנחנו ב-2016. לא יכול להיות שתיקים על השנים הללו מתנהלים כעת. לפני שבאים בטענות לביבי, קודם כל תשאלו איפה היו כל האנשים שאמורים היו לשאול ולבדוק. אני קורא ביטויים כמו 'גרירת רגליים' והתכתבויות בין מבקרי המדינה בעבר ובהווה, כבוד השופטים לשעבר לינדנשטראוס ויוסף שפירא, שמעבירים את זה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין, ואחר כך התיק הזה חוזר למבקר המדינה, ומבקר המדינה מחזיר אותו, וכך מתנהלים הדברים".



עו"ד פישלר הוסיף: "ניצב בדימוס אריה עמית כתב באומץ: 'חבל על הניירות, איש לא יבדוק ואיש לא יחקור, לא את המלך ולא את המלכה ולא את הנתינים, ולא את אף אחד'. אומר את זה ניצב לשעבר במשטרה, ואולי מרמז על מה שתעשה יחא"ה ו'להב 433', שלא תעשה עם הדברים האלה כלום. כחוקר משטרה אני אומר, שהבעיה היא שב-2016, לחפש עדויות אחרי תיאום של גרסאות, עדויות ומסמכים, ולבדוק תיק מ-2003, באמת צריך להיות מחונן".




"רביב דרוקר פרסם שקרים"


לדיון הצטרף העיתונאי יואב יצחק שטען: "השאלה היא האם בנימין נתניהו ורעייתו, שרה נתניהו, ביצעו עבירות פליליות. מבקר המדינה הודיע ליועץ המשפטי לממשלה שאין לו את הכלים לחקור את החשדות. הטענות בפרשה נבדקו על ידי המשטרה, בהוראת היועץ המשפטי לממשלה לשעבר וינשטיין, נמצא שלא נעברו שום עבירות פליליות, והיועץ החליט שאין מקום לחקירה פלילית. מי שיקרא היום את דוח מבקר המדינה ימצא ביקורת על ההתנהלות, שאיננה גולשת לתחום הפלילי. ביבי נתניהו נחלץ, אומנם בעור שיניו, אבל נחלץ מפרשת 'ביביטורס' וכל מה שפורסם על מימון כפול כביכול וכל ההקבלות שעשו בינו לבין אולמרט (פרשת ראשנטורס) לא היה ולא נברא. מהצד השני יש בעלי עניין, אינטרסנטים, שימשיכו. רביב דרוקר פרסם שקרים והוא דבק בהם, למרות שהעובדות הן הפוכות".






ד"ר דורון נבות, מומחה לשחיתות פוליטית מאוניברסיטת חיפה, סתר את דבריו: "מבקר המדינה התיר לפרסם הבוקר שיש חשש לפלילים, אז להגיד שאין שום דבר פלילי זה לא נכון. הדבר נמצא בבדיקה. כל מי שזכה לקרוא את הדוח יודע שהוא צפוי לעורר הדים. על פניו מדובר לא רק בהתנהלות לא תקינה, שזה נשמע כמו טעות בתום לב או עבירה טכנית, משהו קטן. את העניין הפלילי צריך להשאיר למערכת אכיפת החוק, אבל תפקידנו כציבור הוא לשאול האם ההתנהלות של ראש הממשלה היא סבירה, ראויה, נכונה ואחראית. יש דפוס שחוזר על עצמו לאורך כל הקריירה הציבורית של בנימין נתניהו, של איש ציבור שמנצל את מעמדו וסמכויותיו כדי להפיק טובות הנאה אישיות. איפה שהוא יכול - הוא לוקח. העניין הציבורי לא מעניין אותו. הוא מעמיד את עצמו בחשש לניגוד עניינים וחשש למשוא פנים, באופן שאין לנו כציבור אלא לחשוב שהוא לא נאמן לנו".

"אני לא רוצה שיתקבל הרושם כאילו אני אחד מהאינטרסנטים", אמר ד"ר נבות והוסיף: "זה לא נגד ראש הממשלה הספציפי הזה, גם כשאולמרט היה מעורב בשחיתות יצאתי נגדו. יש פה עניין של שחיתות פוליטית של פוליטיקאים מושחתים, שפוגעים פגיעה קשה בחברה הישראלית ובמדינת ישראל. האם הדבר הזה יצור איזשהו סדק פוליטי וימוטט את שלטונו של נתניהו? לפי ניסיון העבר התשובה היא לא. נתניהו הצליח עד כה לצאת מל ההסתבכויות שלו, גם ברמה המשפטית וגם ברמה הפוליטית".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו