ייאלצו לחכות לשבוע הבא:המו"מ להרחבת הממשלה בין ישראל ביתנו, הליכוד והאוצר נמשך גם היום (שלישי) בשל מחלוקות בין הצדדים, אולם כבר כעת ברור שהשרים החדשים לא יושבעו לפני השבוע הבא. כדי להציג את הממשלה בהרכבה החדש חייבים להניח את ההסכם 24 שעות בטרם מתחיל הדיון בהשבעה במליאת הכנסת. הכנסת מסיימת מחר את דיוניה ב-16:00 בשל ל"ג בעומר, על פי בקשה של ח"כים חרדים ודתיים שרוצים להשתתף בהילות ל"ג בעומר בהר מירון שתתקיים מחר בלילה. בשל המבוי הסתום אליו נקלעו בשיחות הקואליציוניות, אין כל אפשרות להשביע כעת את ח"כ ליברמן לשר הביטחון ואת חברת הכנסת סופה לנדבר לשרת הקליטה מחר, ועל כן הצגת הממשלה בהרכבה החדש יהיה רק בשבוע הבא.



חבר צוות המו"מ מטעם ישראל ביתנו, חבר הכנסת לשעבר לאון ליטינצקי, אמר למעריב אונליין: "זה נתן לנו זמן להמשיך את המו"מ. אנו לא צריכים למהר לשום מקום, כרגע לא הבנו להבנות שיאפשרו את חתימת הסכם".



בתוך כך, מתברר כי קיימים קשיים עם השבעתו של הח"כ המיועד יהודה גליק, שאמור להצהיר אמונים כח"כ במקומו של שר הביטחון המתפטר משה יעלון. גליק הוא בעל אזרחות אמריקנית, וכדי שיצהיר אמונים כח"כ על פי החוק הוא חייב לוותר על אזרחותו הזרה. אתמול פנה גליק לקונסוליה האמריקנית בירושלים כדי לוותר על אזרחותו ולהחזיר את הדרכון האמריקאי אולם שם נמסר לו כי ההליך לוקח לפחות שבוע ימים. הוא היה אמור להיות מושבע ב-12:30 כרגע מנסים בכנסת לפתור את הבעיה בעזרת השגרירות האמריקאית בתל אביב.




מתכוונים לשבת "עד שייצא עשן לבן"



בצל העיכוב בהשבעת השרים, ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו צפוי להיחתם כבר היום זאת לאחר שאמש השיגו צוותי המו"מ המקצועיים של הליכוד, האוצר וישראל ביתנו הבנות בסוגיית רפורמת הפנסיה לעולים, שיאפשרו כאמור חתימה על ההסכם.



כאמור, אמש חידשו צוותי המשא ומתן הקואליציוני של ישראל ביתנו, הליכוד ומשרד האוצר את השיחות ביניהם במאמץ להגיע עד שעות הבוקר לנוסחה שתספק את כל הצדדים ותביא עוד היום לחתימת ההסכם, שיאפשר את כניסת ישראל ביתנו לקואליציה ואת מינויו של ח”כ אביגדור ליברמן לשר הביטחון. גורמים במשא ומתן אמרו אמש כי הצדדים מתכוונים לשבת "עד שייצא עשן לבן”.



השיחות נערכו בתום יום של הצהרות מתלהמות ומחלוקת שהביאה לפיצוץ השיחות בסוגיית רפורמת הפנסיות לעולים ולקשישים. במהלך המגעים, את האוצר מייצג ראש אגף התקציבים אמיר לוי ובראש הצוות של ישראל ביתנו עומד משה ליאון. לשיחות הצטרף גם המיליארדר וסוחר האמנות שמואל חייק, המקורב הן לליברמן והן לראש הממשלה בנימין נתניהו.