ביקורת אמריקאית: דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מארק טונר, התייחס הערב (רביעי) למינוי ח"כ אביגדור ליברמן לשר הביטחון והצטרפות "ישראל ביתנו" לממשלה. טונר אמר כי הממשלה החדשה מעלה "שאלות לגיטימיות" בנוגע לכיוון שאליו פונה ממשלת ישראל, אך ארצות הברית תשפוט את הממשלה החדשה לפי מעשיה.



"ראינו דיווחים מישראל שמתארים ממשלה זאת כימנית ביותר בהיסטוריה של המדינה, ואנו גם מכירים בכך ששרים רבים בממשלה זו מתנגדים לפתרון שתי המדינות", אמר טונר בתדרוך היומי לכתבים והוסיף, "מצב זה מעלה שאלות בנוגע לכיוון שאליו ייתכן וישראל צועדת אליו, ואיזו מדיניות היא תאמץ".


"הוכחה להיעדר שותף"

הביקורת של מחלקת המדינה מצטרפת לחששות של גורמים נוספים בעולם בנוגע למדיניותה של ישראל לאחר הצטרפות "ישראל ביתנו" לממשלה. עם הודעת נתניהו על צירופו של ליברמן לממשלה בתפקיד שר הביטחון, משרד החוץ הפלסטיני גינה את המינוי החדש וטען כי זוהי ההוכחה לכך שישראל אינה שותף למשא ומתן, בהודעה נאמר כי "צירופו של אביגדור ליברמן לממשלת נתניהו הוא הוכחה נוספת להיעדר שותף אמיתי לשלום בישראל", כמו כן משרד החוץ הפלסטיני אמר כי צירוף ליברמן לממשלה מצדיק את המשך המדיניות הפלסטינית לפנות לגורמים בין לאומיים: "צירופו של ליברמן מצדיק את הפנייה הפלסטינית לארגונים בינלאומיים ובהפיכת הסכסוך לבינלאומי".