יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן הגיע היום (שבת) לביקור מדיני במצרים, על רקע היוזמות החדשות להתנעת שיחות השלום בין הרשות לישראל – היוזמה הצרפתיתויוזמת השלום המצרית. במהלך הביקור נפגש אבו-מאזן עם הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי, וביקר את המהלכים הפוליטיים האחרונים בישראל

במהלך הביקור, נאם אבו-מאזן נאם בכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית ואמר כי "ישראל הולכת לקראת הקצנה עצומה". הוא התייחס לוועידת השלום המתוכננת בפריז במסגרת היוזמה הצרפתית, ואמר כי "היא תהיה מבוססת על החלטות בינלאומיות, היוזמה הערבית ומפת הדרכים". הוא טען כי הרשות מוכנה לבדיקה בינלאומית של הטענות על הסתה בספרי הלימוד ובאמצעי התקשורת שבה.
 
גורמים בסביבתו של אבו-מאזן המשיכו והביעו דאגה מהממשלה החדשה בישראל. "צריך לתמוך ביוזמת השלום הצרפתית והמצרית, כדי שלא לאפשר לממשלת נתניהו לקבור כל אופציה לתהליך השלום, עם מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון – שהוא סימן שלילי נוסף של ממשלת הימין בישראל", אמר מקור פלסטיני בכיר לעיתון המצרי הממסדי "אל-אהראם".

אבו-מאזן וא-סיסי, 2014. צילום: רויטרס

יש לציין, כי בשל התבטאותו של ליברמן על "הפצצת סכר אסוואן" בעבר, צוטטו גם גורמים בקהיר כמודאגים ממינויו לשר הביטחון. 
בפגישה עם א-סיסי בארמון אל-איתחאדיה בקהיר מוקדם יותר לנאומו, אבו מאזן הודה להנהגה המצרית על מאמציה "התומכים בעם הפלסטיני". בפגישה השתתפו מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת, ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פראג', וכן שגריר פלסטין בקהיר והנציג הקבוע בליגה הערבית - ג'מאל א-שובאקי.
בתוך כך, שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, אמר כי המאמצים של הנשיא המצרי לערוך פגישת פיסגה משולשת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואבו מאזן, אינה פוגעת ביוזמה הצרפתית. את הדברים אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".