מתחדשים: מפלגת "יש עתיד" הודיעה הבוקר (ראשון) על רכש חדש שמצטרף אליה - ראש אגף חקירות לשעבר, ניצב בדימוס יואב סגלוביץ' ובשעה 14:00 קיימה מסיבת עיתונאים מיוחדת בבית סוקולוב בתל אביב, בה הכריזה על ההצטרפות של סגלוביץ', תחת הכותרת של קידום המלחמה בשחיתות.



במהלך מסיבת העיתונאים אמר סגלוביץ': "אני מצטרף היום למפלגה שמחויבותה היא לציבור, שחרטה על דגלה מאבק בשחיתות ובגילוייה השונים, מתוך הבנה ששחיתות אינה רק שורת עבירות פליליות אלא גם רוח רעה שפגיעתה קשה בערכים החשובים ביותר כמו שוויון ואמון חברתי". עוד אמר סגלוביץ': "המתרחש בשבועות האחרונים רק חיזק את החלטתי לנסות ולהשפיע. נראה כאילו אנו חלק ממשחק, חלק מקרקס שבו מריעים ללהטוטנים ללא קשר לחוקים ולכללים הבסיסיים ביותר של הוגנות, אמת פשוטה ויושר".



יואב סגלוביץ' ויאיר לפיד במסיבת העיתונאים
יואב סגלוביץ' ויאיר לפיד במסיבת העיתונאים



"מצאתי כאן בית בו אוכל לצמוח ולהשפיע"


"בחנתי את המערך הקיים והחלטתי שהמקום בו ארגיש 'הכי חופשי' ונוח, בית בו אוכל לצמוח ולהשפיע הוא 'יש עתיד' ויאיר לפיד שעומד בראשו", אמר סגלוביץ' והוסיף, "מפלגת מרכז שיש בה מגוון דעות ותפיסות, אך מרכיב משותף מרכזי אחד - תחושת האפשר, תחושת המסוגלות, גם כפרטים וגם כקבוצה. להוביל לעתיד בהיר יותר, נקי יותר, טוב יותר".



סגלוביץ, שירת כ-30 שנה במשטרה והקים את יחידת להב 433 היוקרתית, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן והיחידה לפשיעה כלכלית. הוא עמד בראשן של חקירות מרכזיות נגד אנשי ציבור בכירים בישראל ובשנת 2013 קיבל את אות אביר איכות השלטון בקטגוריית צבא וביטחון ב-2013.



לפיד אמר כי "ההצטרפות של סגלוביץ היא חלק ממהלך גדול יותר שאנחנו מובילים נגד הפוליטיקה הישנה והמקולקלת בישראל. יש עתיד נחושה להלחם בשחיתות ואנחנו בונים את הכוח שיאפשר לנו לעשות את זה. ניצב יואב סגלוביץ, עמד בחזית המלחמה בשחיתות כל חייו. והוא פה כדי להלחם. ההצטרפות שלו ליש עתיד היא מכפיל כוח". עוד אמר יו"ר יש עתיד: "יש לנו פוליטיקה מושחתת ומשחיתה, מפלגת ומסכסכת, שמעודדת קיצוניות במקום להלחם בה, שבמקום לעזור לאזרחים מבזבזת את הכסף שלהם על עצמה. אנחנו צריכים שבראשות המדינה תהיה הנהגה נקייה, ערכית, שמאמינה שהעבודה שלה היא שליחות, לא ג'וב".