ביום שאחרי הרחבת הממשלה ראש הממשלה בנוימין נתניהו נמצא במצב רוח טוב במיוחד. הבוקר (שלישי) הוא פתח את ישיבת הממשלה המיוחדת בנושא התקציב.



"הממשלה מתכנסת בהרכבה החדש. אני מברך את השרים החדשים המצטרפים, חלק בטקסים, אבל כמובן שמיד אחרי כן הם ייכנסו לעבודה מלאה. ההתכנסות שלנו היום היא לקבל עדכון ממשרד האוצר על הנומרטור ועל הצרכים התקציביים לקראת תקציב 2018-2017.



"אני רוצה להבהיר שחוק הנומרטור הוא חוק מהפכני לאופן ניהול כלכלת ישראל, אמר נתניהו. "בעבר, ממשלות היו מתחייבות קדימה ומכניסות את עצמן לבורות תקציביים עמוקים מאוד, מה שתמיד היה מחייב קיצוצים ועוד קיצוצים ועוד קיצוצים. מאז שהפעלנו את הנומרטור, צמצמנו את הבור התקציבי. נקבל על כך דיווח היום, אבל מעבר לכך, זה גם עוזר לנו להיערך למצב עתידי שתוך שנתיים, מדינת ישראל לא יהיו לה תקציבים שדורשים קיצוצים בהגדרה. זה שינוי מהפכני. זה ניהול נכון של הכלכלה, זה ניהול אחראי של הכלכלה".

השר יובל שטייניץ מדבר עם עיתונאים לפני ישיבת הממשלה



"עוד אמר ראש הממשלה כי הוא מברך על שיתוף הפעולה עם שר האוצר. "יחד עשינו את השינוי הזה, והיום אנחנו מקבלים את הדיווח כנדרש בחוק על המצב התקציבי שלנו ועל ההתחייבויות העתידיות".



בסיום דבריו התבדח ראש הממשלה עם השרים ושאל האם המצב התקציבי מאפשר להיא לראש הממשלה כוס סודה.



"האזור מוכן להכיר סוף-סוף להכיר בחשיבות של ישראל"


לפני ישיבת הממשלה דיבר השר האנרגיה יובל שטייניץ עם עיתונאים והתייחס להצהרות של ראש הממשלה ושר הביטחון אתמול על הנכונות של ישראל לשאת ולתת על יוזמת השלום הערבית. "אנחנו בתהליך שנמשך מספר שנים של חימום יחסים וחיזוק קשרים עם העולם הערבי והמוסלמי שסביבנו ואני מאד מברך על המגמה".


לדברי שטייניץ, האזור מוכן להכיר סוף-סוף להכיר בחשיבות של ישראל כגורם מייצב וחשוב ואנחנו צריכים למנף את זה פוליטית ומדינית. "אני חושב שהממשלה נכונה לבחון כל הצעה בכובד ראש".
 
בתשובה לשאלה האם ההצהרות שנשמעו אתמול יתורגמו למעשים, אמר שטייניץ כי "בשביל מעשים צריך שני צדדים, אבל אני חושב שכבר יש הידוק של הקשרים, התיאומים והיחסים בין ישראל לבין העולם הערבי מוסלמי, רובו חשאי, אבל אנחנו נשמח למנף את זה לתחום גלוי".

שטייניץ התייחס גם להרחבת הממשלה ולהשפעת המלך על הכלכלה הישראלית: "הירידה בצמיחה הכלכלית מדאיגה מאד מאד מאד ועשויה לגרום נזק כבד למדינת ישראל ולאזרחיה. אני מאד מקווה שהממשלה המורחבת תדאג לצעדים שיעודדו את חידוש הצמיחה וההשקעות בכלכלת ישראל כבר בחודשים בקרובים. טוב שיש לנו ממשלה מורחבת, קואליציה יציבה יותר, ואחת המשימות הראשונות היא לחזור לצמיחה גבוהה כי הנזקים עלולים להיות כבדים מאד".