יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), תקף היום (שלישי) בצורה חסרת תקדים את יו"ר הכנסת, חברו לסיעה יולי אדלשטיין. זאת על רקע התנגדותו להקמת ארבע ועדות חדשות בכנסת, שבראש אחת מהן יעמוד ח"כ אורן חזן. 

אתמול התפרסם כי ח"כ ביטן יוזם הקמת ארבע ועדות חדשות בכנסת. שתיים עבור הקואליציה ושתיים עבור האופוזיציה. בראש אחת מהן מבקש ביטן להעמיד את ח"כ אורן חזן (ליכוד), כפיצוי על כך שחזן הושעה במשך חודשים ארוכים מניהול ישיבות המליאה.

אלא שיו"ר הכנסת הבהיר כי הוא מתנגד בתוקף ליוזמה. גם יושבת ראש סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי, שלה מייעד ביטן את אחת הועדות החדשות, אמרה כי איש לא התייעץ אתה והיא מתנגדת להוספת ועדות חדשות.

בתגובה תקף ח"כ ביטן בחריפות רבה את יו"ר הכנסת. בשיחה בערוץ הכנסת אמר: "אני מתפלא על יו"ר הכנסת. יש גבול לצביעות ולצדקנות. כשדיברתי איתו על כך אמר שתמיד התנגד אך מוכן לשקול בחיוב. הוא יכול להגיד עד מחר שזה לא יהיה, ואני אומר שזה כן יהיה. הוא רק יו"ר הכנסת והוא מתנגד באופן לא הגון. אף אחד לא ידבר איתי בקול אחד ויוציא הודעה לעיתונות בקול אחר - הוא פתח איתי מלחמה".

אורן חזן. בלב המחלוקת. צילום: אבשלום ששוני


מאוחר יותר אמר ביטן כי הוא שוחח עם אדלשטיין והתנצל על מתקפותיו האישיות. "הבהרתי לח"כ אדלשטיין את עמדתי כי יש צורך בהקמת הוועדות. בנוסף, אמרתי לו שאני מצר על כך שבחר להודיע על עמדתו להקמת הוועדות בתקשורת בעוד שהתקיימה בינינו פגישה בנושא שבמהלכה הובנו על ידי הדברים אחרת. שנינו סיכמנו כי ייתכן ומדובר היה בחוסר הבנה. לצערי גיליתי כי אנו חלוקים כעת בדעותינו לגבי הקמת הוועדות. אני חוזר בי מהדברים שנאמרו. ביני לבין יו"ר הכנסת שוררת חברות, הערכה הדדית ויחסי עבודה טובים שחשוב שיישמרו למען פעילותה של הכנסת", אמר ביטן. 
מלשכת יו"ר הכנסת לא נמסרה תגובה.