מצעד הגאווה שהתקיים היום (שישי) בתל אביב, הביא עימו לא רק את הקהילה הגאה, אלא גם תיירים ואזרחים מישראל ומהעולם שמגיעים להביע את תמיכתם בקהילה הלהט"בית ולשמוח עמם בחגם. מספר פוליטיקאים הגיעו גם הם לאירוע שהתקיים היום (שישי) ברחבי העיר וצעדו עם החוגגים. בין המשתתפים, ח"כ מיכל רוזין, שהצטלמה כשהיא עוטה על חולצתה סטיקר עליו נכתב "נמשכת לסמוטריץ'", שפונה לחבר הכנסת שהתבטא מספר לא מבוטל של פעמים באמירות בעלי אופי הומופובי. התמונה עלתה לעמוד הטיוויטר של ח"כ רוזין, וח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב שם: "טוב, אז יש לך טעם טוב אבל אני כבר תפוס, נשוי באושר וגאה להיות אב במשפחה נורמלית עם אבא אמא וילדים חמודים".



הדברים של סמוטריץ' עוררו גם הפעם זעם, כשהשתמש בביטוי "נורמלי" על מנת לרמוז מהי ה"נורמה". מי שמיהרה להגיב לדברים של סמוטריץ', היא חברת הכנסת מהמחנה הציוני, סתיו שפיר. בתגובה לדברים שכתב, ענתה חברת הכנסת שפיר: "לשנוא, להתעלל ולהתגזען נגד כל מי שלא כמוך זה רחוק מלהיות נורמלי. להפך, מצריך טיפול".









רגב מרימה, איומים על חייו של ח"כ אוחנה

שרת התרבות מירי רגב, ח"כ ענת ברקו (הליכוד), ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון וחברי מפלגתה ח"כ תמר זנדברג וח"כ אילן גילאון, השתתפו גם הם במצעד. ח"כ גלאון אמרה במהלך האירוע: "לקהילה נמאס מההתעטפות של נתניהו בה בכל פעם שהוא צריך להלבין את המדיניות שלו בעולם, לא מספיק לחבק ולנפנף בדגל פעם בשנה, הממשלה בזו חייבת לספק לקהילה הגאה את מה שמגיע לה- השוואת זכויות בחקיקה, תקציבים והכרה".



ח"כ גילאון התייחס גם הוא להתנהלות הממשלה בנוגע לענייני הקהילה הגאה ואמר כי "אסור לתת לצבעים ולשמחה המלווים את המצעד הזה להטעות אותנו- המאבק לשוויון עדיין לא נשלם. הקהילה הגאה עדיין נמצאת תחת מתקפה יום-יומית בדמותן של קריאות הומופוביות, תקריות אלימות, הסתה פוליטית, ואפליה בחוק. המצעד היום הוא מפגן כוח של ישראל השפויה ושוחרת השוויון, והיא ישראל שתנצח". לאחר מכן פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אני קורא לראש הממשלה, המתהדר בנוצותיה בנאומיו, לעשות מעשה ולהפוך את ההצהרות למעשים ולשוויון בפועל".



שרת התרבות מירי רגב במצעד הגאווה. צילום מסך פייסבוק



מצעד הגאווה בתל אביב, היום



אירוע נוסף וחריג שנרשם במהלך האירועים, הוא הליווי שהוצמד לח"כ הגאה מהליכוד, אמיר אוחנה. שלושה מאבטחים של משמר הכנסת אבטחו את חבר הכנסת אוחנה, שהשתתף במצעד, לאחר שקיבל איומים על חייו. מלשכתו של ח"כ אוחנה נמסר כי אמש הזהירו בכירים במשמר הכנסת את אוחנה על דיווחים שהתקבלו על כוונה לפגוע בו במהלך המצעד, ועל כן הוחלט להצמיד לו אבטחה. מקורביו של אוחנה מסרו כי "הוא לא ייכנע לטרור ואיומים. אותם גורמים בקהילה הלהט"בית הנושאים את דגל הסובלנות, הפתיחות והפלורליזם, צריכים לשאול את עצמם איך הגיעו למצב כזה שחבר הכנסת היחיד מהקואליציה שפועל למענם מאוים, גם אם הוא ימני". 


ח"כ אמיר אוחנה ושרת התרבות מירי רגב