יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג תקף היום (שבת) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך לא סתם את הגולל על אפשרות של כניסה של מפלגתו לקואליציה. "אם הוא ייפרד מהימין הקיצוני אנחנו נתכנס ונחליט", אמר הרצוג.

באירוע שבתרבות במודיעין אמר יו"ר המחנה הציוני כי "אנו מכירים כבר מילים. כי נאמרו מילים על ידי ליברמן ועל ידי נתניהו וגם העולם הערבי לא קונה את המילים. הוא רוצה לראות מעשים ומוכן לתת תמורה שלא הייתה בעבר. הוא מוכן להגיד 'אנו ניתן גיבוי ונביא את הצדדים למהלך".

יו"ר האופוזיציה התייחס לועידת פריז ואמר:
 ""ישראל חייבת ליזום, וכדי שישראל תיזום היא צריכה בסוף ללכת לכיוון שהימין הקיצוני לא מאפשר, אפילו לא במילימטר". 

 "נתניהו בחר ללכת עם הקיצוניים. אני לא רואה סרט שהוא נפרד מהם",, תקף הרצוג. הוא תקף במרומז את יאיר לפיד ומשה כחלון: "אני מנהיג קבוצה חזקה ואידאולוגית. אם הוא ייפרד מהימין הקיצוני אנחנו נתכנס ונחליט. אני מנהיג הקבוצה אבל לא דיקטטור. זו לא מפלגה של מנהיג עם דחלילים". 



גם ח"כ שלי יחמוביץ' טענה הבוקר כי במקרה של מהלך מדיני אמיתי היא לא שוללת כניסה לממשלה: "אם יהיה מהלך מדיני מעשי, ולא בדיבורים, הסיפור הפוליטי יכול להיפתח מחדש. אני מתחייבת שבכל הזדמנות לדרמה אמיתית אני אהיה זו שאדאג שלא נחמיץ אותה. לגבי העתיד - בהינתן ממשלת אחדות אמיתית, ולא זחילה סתמית לממשלת ימין, עם דרמה מדינית אמיתית שאינה כוללת רק מילים אלא מעשים פורצי דרך, בוודאי גם שינוי מהותי בקווי היסוד ומחויבות לאבני דרך בהסכם הקואליציוני - לא אשלול את זה. כרגע זה רחוק מלהיות המצב". 



באירוע שבתרבות ב"הבימה", שהנחה עיתונאי מעריב בן כספית, טענה יחימוביץ' כי עדיין לא החליטה אם תתמודד על ראשות מפלגת העבודה אבל יש מבחינתה סיכוי גבוה לכך. "ניתן לדחות את הפריימריז במפלגת העבודה גם לאחר חודש אוגוסט בחודשים מעטים, אבל מוטב שיתקיימו כמה שיותר מוקדם ויפיחו רוח חיים בעבודה", אמרה יחימוביץ'. 





גלאון: "נתניהו היה אמור לזרוק את נתן אשל מכל המדרגות" 




בתוך כך, יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה היום בפייסבוק לטורו של נתן אשל שפורסם אמש ב"הארץ", ותקפה בחריפות את אשל ואת נתניהו. "אשל, "חבר קרוב של משפחת נתניהו", הכריז אתמול בפאתוס שאסור לבזבז את ההזדמנות המדינית הנדירה שנוצרה והמחנה הציוני חייבים להיכנס לממשלה. אז קודם כל, אין שום מחסור בהזדמנויות נדירות לשלום. הן מגיעות בעקביות כבר די הרבה שנים, ועד עכשיו לא חשבתי שלנתניהו מאוד אכפת. באמת די כבר עם השקר המגוחך הזה. נתניהו יכול לעשות שלום, אבל אחרי כל כך הרבה שנים בשלטון צריך להיות ברור לכולם שהוא לא מאוד רוצה". 
 
גלאון הוסיפה: "נתניהו יכול גם להיאבק בהטרדות מיניות, וגם כאן לא נראה שהוא בעניין. נתן אשל, למי ששכח, הוא האיש שנתניהו אמור היה לזרוק מכל המדרגות עוד ב-2012, אחרי שהוא הואשם בהטרדה מינית של עובדת. האיש של נתניהו צילם אותה מתחת לחצאית, חיטט בהודעות שלה בסלולרי ובאימייל ועקב אחריה. זה הוגה הדעות שנשלח לספר לכולנו על הזדמנות לשלום. חדשה, חד פעמית ובמבצע".