שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון אמר היום (שבת) כי הוא ממשיך לקרוא ליו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, להצטרף לממשלה. "אנשים בשעות האלה צריכים לקבל אומץ ולגלות מנהיגות, למרות הלחץ הציבורי, למרות הלחץ התקשורתי ולמרות הלחץ של אנשים שלא כל כך מחבבים את הממשלה הזאת. מנהיג צריך לקבל החלטות בשעות קשות, לא כשקל. כשקל זה פשוט, כולם יודעים לקבל החלטות", אמר כחלון בראיון לחדשות 2. 

לדבריו כניסתו של הרצוג חיונית ליציבות הממשלה. "ההחלטה הקשה שמר הרצוג מדבר עליה היא אולי החלטה קשה, אבל היא לא נכונה. צריך להמשיך, היו פה בחירות לפני כשנה. אי אפשר כל שנה ללכת לבחירות ולעצור את המדינה הזאת".
גם לאחר כניסת יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כחלון קורא למחנה הציוני להצטרף לממשלה. "הדלת עדיין פתוחה. יש תיקים חשובים שלא מאוישים". לדבריו יש סיבה שאינם מאוישים, זו בחירה של ראש הממשלה, מתוך כוונה לאפשר את כניסתו של הרצוג לממשלה. 

לדברי כחלון ישנו מקום בממשלה לליברמן, ליו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, וגם להרצוג. "היו פה ממשלות, ולא לפני 100 שנה, לפני ארבע וחמש שנים, שישבו מהבית היהודי ועד מפלגת העבודה כולל. ולכן שום דבר לא חדש. אין פה פערים ענקיים מי יודע מה , אפשר להיכנס לממשלה הזאת, לקחת חלק במאמץ הלאומי. ואנחנו בתקופה שצריכים לקדם נושאים רבים, במיוחד את הנושא המדיני".
כחלון הבהיר כי פניהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו וליברמן לקידום התהליך המדיני. "אנחנו אנשים שרוצים לדחוף את התהליך המדיני במדינת ישראל. גם ראש הממשלה, גם ליברמן וגם אני. אין לאף אחד מונופול על התהליך המדיני. ואין לאף אחד מונופול על הקשרים ועל היחסים עם הפלסטינים", אמר. כחלון הבהיר כי עודנו מאמין שיהודים צריכים להתיישב בארץ ישראל. "מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי. אבל כרגע, בסוף התהליך יהיו שתי מדינות לשני עמים. אני תומך בתהליך מדיני שבסופו נראה את הדברים האלה, את כל הסדרי הביטחון והסדרים כלכליים כשבסופו יהיו שתי מדינות לשני עמים".

יצחק הרצוג. "צריך לקבל החלטות קשות". צילום: אבשלום ששוני
על התפטרותו של השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, אמר כחלון כי הוא מכבד את החלטתו וכי ההחלטה הפתיעה אותו. "לא קרה פה שום דבר חדש. ליברמן היה אמור להיכנס, עשינו איתו הסכם עודפים. שום דבר לא נפל מהשמיים. אין לי מעבר לזה מה להגיד". לדברי כחלון הוא אינו כועס, אך מאוכזב. "אין פה יותר מדי קולגיאליות, אבל זו החלטה שלו", אמר כחלון.
גבאי הצהיר כי הוא עוזב את הממשלה בשל כניסתו של ליברמן למשרד הביטחון אולם כחלון מבהיר כי יש לשפוט אנשים על סמך המעשים שלהם. "אני לא אופתע אם אנחנו נגלה פה שר ביטחון פרגמטי. עם פנים הרבה יותר מאפשרות ומבשרות", אמר. 
על רקע הביקורות על הצטרפותו של ליברמן לקואליציה, הדגיש כחלון כי "מפלגת כולנו היא הגורם הממתן בקואליציה. אילו אנחנו לא היינו שם, היו לכם חוקים נגד בית המשפט העליון, היו חוקים לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, היו פה היום שינויים אנטי דמוקרטיים". לדבריו גם אם עולים קולות בממשלה שמעוניינים לקדם חוקים אנטי דמוקרטיים לדבריו, "כשמגיע מבחן הביצוע, יש וטו של מפלגת כולנו". 
כחלון הבהיר כי אינו מתכוון לחבור לשר הביטחון לשעבר, משה (ביגי) יעלון וגם לא לשר לשעבר גדעון סער. "מפלגת כולנו תרוץ בבחירות הבאות באופן עצמאי. מי שירצה להצטרף אלינו, דלתנו פתוחה". עם זאת הבהיר כי הוא זה שיוביל את המפלגה ולא יפנה את המקום הראשון. "לא הקמתי מפלגה כדי למסור אותה לאף אחד", הדגיש. 
יו"ר כולנו הוסיף כי הוא הגורם היציב ביותר בקואליציה, אך הדגיש כי עד סוף המושב הוא מקווה שמפלגתו תקבל תיקים נוספים. "אם המחנה הציוני ייכנס אז באמת יהיה אפשר לחלק את התיקים בצורה אחרת ואם לא, נצטרך לשבת ולשקול כיצד מחלקים את התיקים מחדש", סיכם השר כחלון.