יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה כי יוציא הוראה שתאסור על המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, לעסוק, להתעסק ולהביע עמדה ציבורית בכל הנוגע לפעילות המשטרה בנוגע לראש הממשלה, בנימין נתניהו ובני משפחתו. זאת, בעקבות הפרסום אמש בערוץ 10 לפיו ראש הממשלה הבטיח למנות את אלשיך לראש השב"כ הבא, אם יכהן כראש ממשלה כשיגיע הזמן למנות ראש שב"כ חדש.
בפנייתה כתבה גלאון: "מדובר בחשש להפרת אמונים של מפכ"ל משטרה מכהן כלפי הציבור אותו עליו לשרת, ושימת האינטרס האלקטורלי של ראש הממשלה נתניהו לפני טובת הציבור וחקר האמת. אין זה ראוי כי מפכ"ל החב את קידומו הבא להמשך שלטונו של נתניהו, ייקח חלק בחקירות הקשורות אליו או לבני משפחתו, יביע עמדה ציבורית בנושא וייצג את המשטרה בעניינם". 
גלאון הוסיפה: "רק בשבוע החולף החליט המפכ"ל אלשיך בניגוד להמלצתך, שלא לפרסם במלואה בציבור את עמדת המשטרה בתיק מעונות ראש הממשלה, לפיה התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות בידי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. בעוד שהמפכ"ל הציג את עמדתו כהחלטה ערכית, הרי עתה, נוכח הפרסומים החדשים, מצטיירת תמונה אחרת לפיה קיים חשש סביר כי החלטתו הייתה נגועה באינטרסים אישיים אותם הציב לפני חובתו כמפכ"ל".  

אמש חשף פרשן ערוץ 10 רביב דרוקר כי לאחר שאלשיך מונה להיות מפכ"ל, אחד האנשים המקורבים אליו, שמע ממנו גרסה חד משמעית לפיה ראש הממשלה נתן לו הבטחה להתמנות לראש השב"כ, במידה ונתניהו יהיה ראש הממשלה באותו זמן. 

על פניו, אם הדברים נכונים, הבטחה שכזו יוצרת אינטרס למפכ"ל המשטרה אלשיך שנתניהו אכן ימשיך ויכהן כראש הממשלה. לאחר שהתמנה לתפקידו, רבים אכן תהו איך הסכים אלשיך להתמנות לתפקיד, לאור העובדה כי הוא היה סגן ראש שב"כ מוערך, שהיה במסלול הבטוח להחליף את ראש השב"כ.