באופוזיציה קוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו להשעות את עצמו, בעקבות חשיפת פרשת ארנו מימרן, המיליארדר הצרפתי, שלכאורה העביר כספים לחשבונו הפרטי של נתניהו. חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני) אמר הבוקר (שלישי) לניסים משעל ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "במרץ אמרו מלשכת נתניהו שלא התקבלה תרומה, במאי אמרו שזה שקר וכזב שהתקבלה תרומה, לפני יומיים אמרו שנתניהו לא קיבל שום דבר אסור, ואתמול אמרו 40 אלף יורו, או דולר. ברגע שיש כל כך הרבה גרסאות בזמן כל כך קצר, ויש חשד להעברת כספים לחשבונו האישי של ראש הממשלה. אז אני אומר, אדוני, קח את הזמן שלך. עכשיו אני מבין שזה סוף סוף עבר ליועצים הפרטיים, שמעניין מי משלם להם".




 



מדוע לא גילית נחרצות כזאת כשדובר על העבירות של יו"ר מפלגתך, יצחק הרצוג?
"כי פה יש המון גרסאות והסיפור בחוץ, שם בכלל לא ברור על מה היה מדובר".

"יש פה תופעה שחוזרת על עצמה", הדגיש מרגלית, "הבן אדם כנראה קיבל לחשבון הפרטי שלו הרבה מאוד כספים, לא יודע אם זה מיליוני פרנקים או מיליוני יורו, כנראה שלא דיווח, אולי כן דיווח".

זה בתקופה שהוא לא היה איש ציבור.
"מועברים באופן שיטתי לחשבון הפרטי שלך ממיליונרים צרפתים כאלה ואחרים, מבן אדם שהוא ארכי-נוכל".

אבל זה לא פלילי.
"למה זה לא פלילי? אתה יודע שזה לא פלילי?"

אם זה היה ב-2001, מאז עברו 15 שנה, והוא העביר לו כשהוא לא היה בתפקיד רשמי, אז אולי יש בעיות מס, אבל זה לא פלילי.
"אבל זה מנוגד לחלוטין למה שהוא אמר לפני שבועיים ושלושה שבועות. יש פה דיווחים שהם לא אמת. ואלה העברות כספים מהארכי-נוכל הכי גדול בצרפת".

ארנו מימרן עם בת זוגו לשעבר. צילום: Getty images
ארנו מימרן עם בת זוגו לשעבר. צילום: Getty images


אז החברים של ביבי לא נחמדים.

"מה זה קשור חברים של ביבי? זה ראש הממשלה שלנו, זה הפרצוף שלנו. מטיסים אנשים לחו"ל, נותנים להם כל מיני דברים, שהשד יודע מה, החבר'ה האלה לא משלמים על שום דבר, יש פרשה אחרי פרשה, שאנשים מעבירים להם, כולל העובדים שאין להם כסף, עד הארכי-נוכלים הגדולים הצרפתים שיש להם כסף. זה מקרה אחד שדי מעלה את החשד שיש עוד מקרים. בן אדם שיש לו הסתבכות כל כך מהירה עם כל כך הרבה גרסאות סותרות, צריך לקחת זמן, להשעות את עצמו, זה לא אומר שהוא לא יכול לחזור אחרי שינקה את הפרשה. שיגיד מה קורה פה. אני רוצה לראות אם יש עוד דפוסים כאלה, אם יש עוד דברם כאלה. אנחנו שומעים שכן, אנחנו לא יודעים בוודאות. והאם באופן עקבי מעבירים כספים לבנימין נתניהו, שאין לו כרטיס אשראי, ולא מוציא אגורה מכיסו הפרטי, על ידי מיליונרים כאלה ואחרים, כספים, בצורה שחוזרת על עצמה, כדי לממן את עצמו. אם כן, יש פה בעיה קשה, ואין פה כבר 'מבחן בוזגלו', זה 'מבחן אולמרט'. בבקשה, שיתברר הדבר הזה ויגידו איפה זה עומד".

אולמרט השעה את עצמו רק לאחר שהחקירה בעניינו הסתיימה והוגש כתב אישום.
"ברגע שמתקיימת חקירה שאנחנו לא יודעים עליה, והגרסאות לא ידועות לנו, אז אנחנו באמת לא יודעים מה קורה שם. ברגע שהגרסאות נמסרות לעיתון ותוך כדי התהליך אתה רואה שיש 5-4 גרסאות שונות שראש הממשלה ולשכתו בעצמם מוסרים, אתה מבין שהדבר פה הוא מסובך, אז שייקח את הזמן ואת אנשיו הפרטיים. אני גם שואל איפה חבריי מהימין והשמאל, למה הם שותקים, למה לא מדברים, הרי רואים פה דפוס". 

עריכה 103FM: אסף נבו