המשבר הקואליציוני מחריף ומערער את ממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. למרות הניסיונות במפלגת הליכוד לכבות את הלהבות, ולאחר הפגישה של יו"ר ש"ס אריה דרעי עם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן שניסה לפתור את המשבר, בש"ס מודיעים כי הם דורשים מיו"ר הדירקטוריון של ערוץ 10 רמי סדן להתפטר מתפקידו בשל הדברים שלכאורה אמר נגד המפלגה ונגד מי שעומד בראשה. בהודעה שנמסרה היום (רביעי) בתום ישיבת הסיעה של ש"ס, נכתב כי כל עוד סדן יישאר בתפקידו, חברי הסיעה יעדרו מישיבות הכנסת ומההצבעות. כבר הבוקר נעדר יו"ר ש"ס אריה דרעי מישיבה של ועדת הפנים בכנסת אליה הוזמן. 

בהודעה שפרסמה הסיעה נכתב כי "סיעת ש"ס דוחה בכל תוקף את ה'בדיקה' המגמתית שערכה אתמול הרשות השנייה. על פי כל הבדיקות שנערכו, רמי סדן אמר בישיבת הדירקטוריון את הדברים הגזעניים נגד תנועת ש"ס ונגד יו"ר התנועה אריה דרעי. חמור מאד שלאחר דבריו החמורים של סדן, בחר אותו הדריקטוריון ליו״ר חברת החדשות ותנועת ש״ס דורשת את פיטוריו המיידים של רמי סדן בשל דבריו החמורים נגד הציבור המזרחי במדינת ישראל". עוד נכתב כי "כפי שהודענו אמש, חברי סיעת ש"ס לא ישתתפו היום בישיבות הכנסת ובהצבעות. חברי סיעת ש"ס יופיעו היום בפני חברי מועצת חכמי התורה ויקבלו הנחיות לגבי ההמשך".

"המשבר עם ש"ס הוא אמיתי"


כאמור, הודעת הסיעה באה לאחר פגישה שהתקיימה הבוקר בין השר דרעי לבין יו"ר הקואליציה ביטן, שניסה לשווא לשכנע את דרעי לסיים את המשבר משום שמועצת הערוץ השני ערכה בדיקה וטענה כי לא נמצאו עדויות שמאשרות כי סדן אמר את הדברים שיוחסו לו. טרם הפגישה בין השניים אמר ביטן כי "המשבר עם ש"ס הוא אמיתי, אולם על פי ממצאי הבדיקה של משרד התקשורת כמו כן גם בדיקת הרשות השנייה שהגיעו אלי, הדברים שנטען שנאמרו על ידי סדן על תנועת ש"ס והעומד בראשה לא נאמרו, יש לנו את זה בסימוכין מחברי הדירקטוריון. בכוונתי להציג את הממצאים ליושב ראש ש"ס ובכך אני מאמין שנפתור את המשבר". 



"המשבר עם ש"ס הוא אמיתי". נתניהו ודרעי. צילום: מרק ישראל סלם



דבריו של ביטן מסתמכים על הודעת מועצת הרשות השנייה מאמש, בה נאמר כי מבדיקה שנעשתה לא נמצא אישור לדברים המיוחסים לסדן. בהודעה נאמר כי "הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו החלה הערב בהליך בדיקה בנוגע לאמירות המיוחסות ליו"ר דירקטוריון ‏חדשות 10 רמי סדן.‏ הרשות פנתה לשלושת נציגי הציבור האחרים המכהנים מטעמה בדירקטוריון החברה: ד"ר זהר קדמון ‏סלע, ד"ר אורנה לביא שטיינר ואיתן זינגר וביקשה לדעת האם נאמרו על ידי מר סדן בישיבת הדירקטוריון האמירות 'שונא את ש״ס' או 'דרעי גנב' כפי שצוטט בעיתונות מפי גורמים בחברת החדשות. מתשובותיהם עולה, כל אחד בנפרד, כי איש מהם אינו מאשר שביטויים אלה נאמרו. חלקם הביעו אי נחת והסתייגות מדברים אחרים שאמר סדן אגב בהתייחסו ‏לדירקטוריון כ"אליטיסט" תוך אזכור מצביעי ש״ס. נציגי הציבור בדירקטוריון אף הביעו ביקורת על החלטת הדירקטוריון שלא לתעד את הישיבה ‏בפרוטוקול מסודר‎ ‎‏כנדרש".‏



"לאור ההבהרות האמורות, מועצת הרשות השנייה תוסיף ותבחן מהם הצעדים הנוספים הנדרשים בעניין זה ואף תקיים דיון בנושא בישיבתה הקרובה, בשיתוף כלל הדירקטורים בחדשות 10". כאמור,בש"ס לא קיבלו את ממצאי הבדיקה ודרשו עדיין להביא לסילוקו של סדן מהתפקיד. ש"ס הודיע אתמול כי עד להודעה חדשה מתכוונים נציגיה להעדר מההצבעות בכנסת.



"שונא את תנועת ש"ס ואת אריה דרעי הגנב"


כזכור, הפרשה נחשפה אתמול בבוקר בדיווח ב"הארץ", לפיו סדן אמר לאחר מינויו לחברי הדירקטוריון "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". דבריו עוררו סערה במערכת הפוליטית והציבורית, ובש"ס דרשו למנוע את מינויו בעקבות הדברים ואיימו בהפלת הקואליציה. בתגובה ראשונה, אמר אתמול ל"מעריב אונליין" סדן כי "לא היו דברים מעולם. אנשים שמודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. השם דרעי לא הוזכר בכלל בישיבת הדירקטוריון". 



סדן עצמו הכחיש את הדברים שיוחסו לו, ולאחר מכן, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 גולן יוכפז התייחס הערב לפרשה ואישר את הדברים שלכאורה נאמרו. לדבריו, "אחרי סערה שנמשכת שעות, ראוי שהדברים יאמרו באופן ברור - רמי סדן אמר לחברי דירקטוריון החדשות ולי, אני שונא את ש"ס ודרעי בדיוק כמותכם באליטה". את הדברים פרסם יוכפז דרך חשבון הטוויטר שלו.  בציוץ נוסף כתב יוכפז: "עוד הוסיף (סדן)- צריך להגיע לפרחיה משדרות. דבריו הופסקו. כל תיאור אחר - חוטא לאמת".



גולן יוכפז. אישר את הדברים. צילום ארכיון: Eitai10, CC