פחות מיממה לאחר הפיגוע הרצחני בתל אביב, התכנס היום (חמישי) הקבינט הבטחוני מדיני לדיון מיוחד, במבחן הראשון של שר הביטחון החדש, אביגדור ליברמן, שהצהיר בעבר כי יש לנקוט בצעדים קשים כנגד המחבלים, בני משפחותיהם ושולחיהם. בתום הדיון, ראש הממשלה נתניהו הורה לבחון אפשרות שגופות מחבלים לא יוחזרו אלא יקברו בישראל בבתי עלמין לחללי אוייב. ליברמן דרש מהיועמ"ש להאיץ את ההליכים המשפטיים להריסת בתי מחבלים

שרי הקבינט קיבלו עדכון על חקירת הפיגוע, ובין היתר על שורת הצעדים שהוחלט עליהם אתמול בדיון המיוחד שהתקיים בהשתתפות שר הביטחון, ראש הממשלה, הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ. במהלך הדיון ביקש כאמור רה"מ לבחון את נושא החזרת גופות המחבלים, לאחר שבעבר התנגד להחזרת הגופות אך העביר את ההחלטה לשר הביטחון. יצוין כי מערכת הביטחון מתנגדת להחזרת הגופות וטוענת כי לא מדובר בצעד שמרתיע.



צפו: תיעוד המחבלים לפני הטבח

בנוסף, הוחלט לבחון אופציה של קבורת גופות מחבלים בבתי עלמין ייעודיים כאלמונים, דבר נוסף שדנו בו הוא נושא הריסת בתים של מחבלים. כל הנוכחים היו תמימי דעים שפרק הזמן הארוך שחולף מיום הפיגוע לביצוע ההריסה הוא ארוך מידי ולא מרתיע. כדי לייצר אפקטיביות למהלך ייבחנו שורה של צעדים משפטיים יחד עם היועמ"ש , כדי לקצר את הזמן.



ליברמן הגיע היום למסעדת "מקס ברנר", כשלפני כן שהו במתחם שרונה הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, עם עוד מספר ח"כים שביקרו במקום כגון ח"כ שלי יחימוביץ'.  הם צפויים לקבל החלטות על האמצעים להתמודד עם הטרור, בעיקר בתקופת הרמדאן, וצפויים לקבל החלטות גם על סתימת הפריצות בגדר המערכת, שיימנעו את כניסת השוהים הבלתי חוקיים לישראל.



זירת הפיגוע בת"א. צילום: אבשלום ששוני
זירת הפיגוע בת"א. צילום: אבשלום ששוני



ליברמן, שהגיע למקום אמר: "הגעתי כדי להצדיע לאזרחי תל אביב, למרות שהם סופגים פיגועים, הם ממשיכים לצאת ומגיעים. אנחנו לא יודעים איזה החלטות נקבל, אבל לא נסתפק רק בדיבורים". בתוך כך, אמר גורם צבאי למעריב אונליין כי הוחלט על תגבור של שני גדודים באזור יהודה ושומרון. על פי אותו גורם "הגדודים צפויים להתייצב במרחב במהלך היום".



מוקדם יותר אמר מקור בטחוני ל"מעריב אונליין" כי צה"ל הודיע על תגבור יהודה ושומרון בשני גדודים. הגורם הצבאי הוסיף כי "הוחלט על תגבור באמצעות שני גדודים באזור יהודה ושומרון. הגדודים צפויים להתייצב במרחב במהלך היום".


ריבלין: "אין פתרונות קסם, נוכל להתגבר"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הגיע כאמור היום לבקר את הפצועים מהפיגוע אמש ולאחר מכן הגיע למתחם שרונה בתל אביב. בסיום ביקורו של הנשיא, אמר לכלי התקשורת במקום: "יום קשה נוסף במדינת ישראל ולעם בישראל וליבנו קודם כל עם המשפחות ששכלו את בניהם אתמול. ביקרתי בבית החולים ואנו מתפללים שהפצועים יתאוששו בעזרת צוות בית החולים, ויצאו מכלל סכנה. אנחנו מבינים שאין לנו כיפת ברזל נגד טרור, ובפרט כאשר מדובר בטרור לא מאורגן, אלא טרור מזדמן על ידי יחידים או קבוצות אשר מתארגנות מתוך רגשות או מתוך מחשבות פונדמנטליסטיות קשות".
הנשיא הדגיש: "אין פתרונות קסם, אנחנו נלחמים בטרור. אני מבקש להודות לבית החולים, לכוחות ביטחון, ולכל העושים במלאכה אין לי כל ספק שהם ימצאו את כל השבילים הנכונים על מנת לטפל בכל הקשורים לפיגוע.  אני יודע ובטוח שכך הדבר נעשה ברגע זה ושכך ימשיך ויעשה. צריך לזכור שאנחנו עם חזק,  אשר חי בידיעה ברורה שאנחנו יכולים להתגבר".

כזכור, הטרור חזר אמש לתל אביב, והתוצאות קשות: ארבעה בני אדם נרצחו ו-16 נוספים נפצעו במתקפת ירי שביצעו שני מחבלים במתחם שרונה ההומה בלב העיר. שני המחבלים מכפר יטא  בדרום הר חברון, שהיו לבושים בחליפות, נוטרלו על ידי כוחות הביטחון ואזרחים לאחר מרדף מלווה בירי, שהסתיים סמוך לסינמטק ברחוב הארבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב אמש מרוסיה ומיהר היישר מנתב”ג לקריה, שם כינס דיון חירום עם ראשי מערכת הביטחון. היום הותרו לפרסום שמותיהם של הנרצחים בפיגוע הירי שאירע אמש במתחם שרונה בתל אביב. הנרצחים הם אילנה נבעה (39) מתל אביב, מיכאל פייגה (58) מרמת גן, מילה מישייב (32) מאשקלון ועידו בן ארי (41) מרמת גן.
 
בשעה 21:30, בעת שבתי הקפה והמסעדות במתחם שרונה היו שוקקים, החלו שני המחבלים במסע הירי הרצחני. “זה היה טבח. הוא ירה ללא הבחנה”, סיפר עד ראייה שנראה המום מהמראות הקשים. שני המחבלים, שהתלבשו כמי שהגיעו לבילוי, ישבו בסניף של "מקס ברנר” בכניסה לשרונה מרקט, ועל פי עדויות, לאחר שהזמינו שתייה, קמו ופתחו בירי ברובי קרל גוסטב מאולתרים.