מחמירה סערת רמי סדן: יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, נפגש היום (שני) פעם נוספת עם ראש הממשלה בנימין נתיהו והודיע כי ש"ס עומדת על דרישתה לפטר את יו"ר הדירקטוריון של חדשות ערוץ 10 מתפקידו בשל "האמירות הגזעניות" שאמר לכאורה כשהתייחס למפלגת ש"ס ולדרעי. בהודעה שיצאה מטעם המפלגה נכתב: "סיעת ש"ס ממשיכה במאבק לפיטורי רמי סדן מתפקיד יו"ר החדשות של ערוץ 10. השר אריה דרעי, עדכן את חברי הסיעה כי נפגש לפני הישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחה נוספת, ובה דרש שוב את הדחת רמי סדן בשל אמירותיו הגזעניות נגד ש״ס ונגד מצביעי התנועה".



עוד נכתב כי "חברי הכנסת של ש"ס יפעלו מחר בישיבת ועדת הכלכלה על מנת שהוועדה תקבל החלטה להדיח את רמי סדן מתפקידו. במקביל לכך, בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד בחירת סדן, בית המשפט חייב את המדינה להשיב תוך שבוע מדוע לא יוצא צו ביניים נגד המינוי ותוך חודש להשיב מדוע לא יוצא צו על תנאי נגד המינוי של סדן.



במפלגה ביקשו להדגיש כי "ש"ס יצאה למאבק נגד הדברים החמורים והגזעניים שאמר רמי סדן כדי לעקור מהשורש אמירות כגון אלה, שלצערנו קיימות עדיין בקרב ציבורים רבים. המפלגה הוקמה כדי למגר את תופעות הגזענות, תמשיך להניף את דגל המאבק נגד הגזענות ותפעל לשיפור מעמדם של תושבי הפריפריה והציבור המזרחי במדינה". ביום רביעי הקרוב תתכנס סיעת ש"ס לישיבה נוספת כדי להתעדכן ולהחליט על המשך צעדי המאבק.  




איתן כבל בוועדת הכלכלה שפוצצה היום. צילום: מרק ישראל סלם




ההיעדרות של סדן ופיצוץ הוועדה בכנסת 


ההודעה של ש"ס מגיעה מספר שעות לאחר פיצוץ הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, שאמור היה לעסוק בהתבטאויותיו לכאורה של סדן. הדיון הופסק היום בשעות הצהריים דקה לאחר תחילתו ע"י יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל, זאת במחאה על כך שרמי סדן עצמו וכן נציגי ערוץ 10 לא הגיעו לדיון. כבל אמר בזעם בתחילת הישיבה: "רמי סדן הודיע לי פתאום שהוא חולה. נציגי ערוץ 10 לא הגיעו. אני רואה זאת בחומרה והדיון לא יתקיים היום". 



בעקבות כך, כבל הורה הורה למנהלת הוועדה להוציא זימון חדש שיצא בשמו ולכל אחד מהמוזמנים באופן אישי, כולל חברי הדירקטוריון והבעלים של ערוץ 10: "אני לא אעבור על זה לסדר היום, מי שלא מכבד אותנו, אנחנו לא נכבד אותו", אמר ח"כ כבל. אל הדיון הוזמנו בכירי ערוץ 10 ובהם מנכ"ל חברת החדשות של הערוץ גולן יוכפז, שטען כי רמי סדן אמר את הדברים שיוחסו לו בישיבה שהתקיימה לכאורה: "אני שונא את ש"ס ואת הגנב דרעי". 



כמו כן הוזמן לדיון יוסי ורשבסקי מנכ"ל הערוץ ובכירים נוספים בדירקטוריון. אל המקום הגיעו חברי הכנסת מש"ס יגאל גואטה ויצחק וקנין, ועזבו את האירוע מאוכזבים כיוון שהדיון לא התקיים. בתגובה לפיצוץ אמר ח"כ וקנין, יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת: "לא היה טעם לקיים את הדיון, כי לא התכנסו פה לדבר עם עצמנו. זו בושה וכלימה שנציגי ערוץ 10 לא טרחו להגיע לדיון. את רמי סדן אני עוד יכול להבין, אבל שהם לא יגיעו ויתייחסו כך לוועדה שדנה בערוץ 10 על כל תחלואיו? ייתכן שהם נבהלו משאלות קשות שרצינו לשאול אותם. זה מעורר תהיה - האם הדברים שיוחסו לרמי סדן אכן נאמרו, ואם יש מישהו שחושש לעומד מול הוועדה". הוא מסר כי סיעת ש"ס תתכנס בשעה 15:00 במשכן הכנסת כדי להחליט על המשך צעדיה בנושא זה".



רמי סדן, נעדר מהוועדה. צילום מסך פייסבוק



כזכור, הסערה הפוליטית בעקבות מינוי רמי סדן, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבו, ליו"ר דיקרטוריון חדשות 10, החלה לפני כשבוע. סדן עצמו הכחיש את הדברים שיוחסו לו, לפיהם אמר לאחר מינויו לחברי הדירקטוריון "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". דבריו עוררו כאמור סערה במערכת הפוליטית והציבורית, ובש"ס דרשו למנוע את מינויו בעקבות הדברים ואיימו בהפלת הקואליציה. בשבוע שעבר אמר סדן כי "לא היו דברים מעולם. אנשים שמודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. השם דרעי לא הוזכר בכלל בישיבת הדירקטוריון".