שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שני) לפרשת ההתבטאות של רמי סדן ומתח ביקורת מרומזת הן על ש"ס והן על סדן. "אם הדברים נאמרו אני רואה זאת בחומרה, אבל אני חושב שאפשר היה להסתפק בהתנצלות ולהמשיך הלאה. אנשים שנושאים תפקידים בכירים זורקים מילה וסוחבים אותה 20-30 שנה קדימה. אנשים שמצוטטים צריכים להיות זהירים בהרבה". את הדברים אמר כחלון ב'שעת שאלות', מסגרת חדשה בכנסת בה השרים "מותקלים" בשאלות על ידי חברי כנסת. 



יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, נפגש היום פעם נוספת עם ראש הממשלה בנימין נתיהו והודיע כי ש"ס עומדת על דרישתה לפטר את יו"ר הדירקטוריון של חדשות ערוץ 10 מתפקידו בשל "האמירות הגזעניות" שאמר לכאורה כשהתייחס למפלגת ש"ס ולדרעי. בהודעה שיצאה מטעם המפלגה נכתב: "סיעת ש"ס ממשיכה במאבק לפיטורי רמי סדן מתפקיד יו"ר החדשות של ערוץ 10. השר אריה דרעי, עדכן את חברי הסיעה כי נפגש לפני הישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחה נוספת, ובה דרש שוב את הדחת רמי סדן בשל אמירותיו הגזעניות נגד ש״ס ונגד מצביעי התנועה". 



רמי סדן ואריה דרעי. צילום: פייסבוק, פלאש 90



ההודעה של ש"ס הגיעה מספר שעות לאחר פיצוץ הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, שאמור היה לעסוק בהתבטאויותיו לכאורה של סדן. הדיון הופסק היום בשעות הצהריים דקה לאחר תחילתו ע"י יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל, זאת במחאה על כך שרמי סדן עצמו וכן נציגי ערוץ 10 לא הגיעו לדיון. כבל אמר בזעם בתחילת הישיבה: "רמי סדן הודיע לי פתאום שהוא חולה. נציגי ערוץ 10 לא הגיעו. אני רואה זאת בחומרה והדיון לא יתקיים היום". 



כזכור, הסערה הפוליטית בעקבות מינוי רמי סדן, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבו, ליו"ר דיקרטוריון חדשות 10, החלה לפני כשבוע. סדן עצמו הכחיש את הדברים שיוחסו לו, לפיהם אמר לאחר מינויו לחברי הדירקטוריון "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". דבריו עוררו כאמור סערה במערכת הפוליטית והציבורית, ובש"ס דרשו למנוע את מינויו בעקבות הדברים ואיימו בהפלת הקואליציה. בשבוע שעבר אמר סדן כי "לא היו דברים מעולם. אנשים שמודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. השם דרעי לא הוזכר בכלל בישיבת הדירקטוריון".