ביקורת בכנסת מצד חברי כנסת מהשמאל על הכוונה המסתמנת של חידוש ביקורי ח"כים בהר הבית ובמסגד אל אקצא. ח"כ איציק שמולי (מחנה ציוני) אמר כי "מדובר בהחלטה פשוט חסרת אחריות, ועוד בחודש הרמדאן. מה, לא ברור מה יעשו הפירומנים משני הצדדים?".



חברו לסיעה, ח"כ יואל חסון, הביע אף הוא התנגדות לחידוש הביקורים לחברי כנסת בהר הבית ואמר: "אני לא מבין מדוע ועדת האתיקה הולכת לבטל החלטתה ולאשר עליית חברי כנסת להר הבית. זו טעות שתאפשר לחברי הכנסת משני הצדדים לחולל מהומות. עוד נבכה על זה".



לעומתם, אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כי "ביטול האיסור על עליית ח"כים להר הבית היא בשורה משמחת. העובדה שזה נעשה רק ככניעה לח"כים הערבים, (וכנראה ללחץ הירדני, מטרידה ומעציבה".



יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה בעקבות השינוי המסתמן במדיניות המשטרה כי "בכוונתי לשוב ולעלות להר הבית ביום הראשון שיתאפשר לי. התפיסה כי יש למנוע מחברי כנסת לעלות להר, כאשר הגורם המרכזי והבלעדי למתיחות היא ההסתה הפלסטינית, הייתה שגויה. ברור שעליית נבחרי ציבור יהודים להר תהווה עילה להגביר את ההסתה אולם אסור להיכנע. זהו המקום המקודש ביותר לעם היהודי".



בתוך כך, היום יגיע מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל, ניצב יורם הלוי, לוועדת האתיקה של הכנסת כדי להציג בפניה את המתווה שהמשטרה מציע לחידוש ביקורים של חברי כנסת בהר הבית. על פי המתווה חברי כנסת מוסלמים יוכלו לעלות למסגד אל אקצא בשבוע האחרון של חודש הרמדאן ואילו ח"כים יהודים יוכלו לעלות להר הבית בשבוע הראשון שלאחר מכן, זאת אם ישמר השקט במקום.



בעקבות הסקירה שימסור ניצב הלוי אמורה ועדת האתיקה לקיים הצבעה ולהחליט האם לבטל את האיסור על ביקורי ח"כים במקום.