בתקופה האחרונה נראה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מאותת במספר הזדמנויות על מהלך מדיני אליו הוא מכוון. בין אם מדובר במהלך רציני או לאו, צפויה לנתניהו התנגדות לא קטנה למהלך מהמחנה האלקטורלי שלו, הימין.

22 חברי כנסת וסגני שרים מהליכוד והבית היהודי הצטרפו לגילוי דעת שיזמו ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח״כ יואב קיש (ליכוד) וח״כ בצלאל סמוטריץ (בית יהודי) והודיעו כי הם מתנגדים נחרצות ליוזמת השלום הסעודית.
לדברי חברי הכנסת החותמים הם ״בעד שלום וקשרים כלכלים עם מדינות ערב אך עם זאת מתנגדים נחרצות לעקרונות יוזמת השלום הערבית עקב המרכיבים הכלולים בה: הקמת מדינה פלסטינית, חלוקת ירושלים, פינוי רמת הגולן, גירוש מאות אלפי יהודים מבתיהם והכנסת פליטים לישראל״
חברי הכנסת החתומים מבהירים כי מדובר במכלול של מרכיבים שאינם מובילים לשלום ומנוגדים לצדק ולביטחון וסותרים לחלוטין  את עמדתם הערכית והמדינית. ״אנו רואים עצמנו מחויבים כשליחי ציבור לפעול נגד קידומה של יוזמה זו ונגד כל מהלך שדומה לה״. 


ח״כ קיש וח״כ סמוטריץ מסרו כי: האזכור החוזר ונשנה בתקשורת של היוזמה הסעודית המסוכנת, המכונה "יוזמת שלום" - יצר צורך בהתייחסות ברורה של השדולה. להערכתנו ההיענות הרחבה והמהירה של חברי הכנסת לפנייתנו, וההסכמה כי יוזמה זו  מנוגדת לשלום, לצדק ולביטחון - משקפת גם את דעת רוב שרי הממשלה, ומבהירה כי אין ליוזמה זו ולדומותיה כל סיכוי בקואליציה הנוכחית".

על מכתב השדולה חתמו ח״כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ - ראשי השדולה, סגני השרים- זקי לוי, הרב אלי בן דהן, ציפי חוטובלי, ירון מזוז, איוב קרא. חברי כנסת- דוד ביתן, שולי מועלם, דוד אמסלם, מוטי יוגב, אלי כהן, אברהם נגוסה, ניסן סלומיאנסקי, אמיר אוחנה, בני בגין, נאוה בוקר, יהושע גליק, ח״כ שרן השכל, מיקי זוהר, אורן חזן ונורית קורן.