"עשו עבודה יסודית": שרת המשפטיים איילת שקד התראיינה הבוקר (חמישי) לגלי צה"ל בנוגע לחוק הטרור שעבר אתמול בקריאה שנייה ושלישית והסבירה כי הוא יסייע בענישה מכיוון שיחול גם על המעגל המסייע למחבלים: "סייענים, מאמנים, אפילו אנשים שמזדהים עם ארגון טרור". עוד אמרה שקד לגבי הביקורת על סמכותו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן לחלט רכוש בחילוט מנהלי מחשודים בעבירות ביטחון: "בסופו של דבר שר הביטחון נותן דין וחשבון גם לממשלה וגם לכנסת, לא נראה שלי שדווקא סמכות זו היא יוצאת דופן".



"עשו עבודה יסודית בוועדת החוקה, כל חברי הכנסת - הקולאיציה והאופוזיציה", אמרה שקד והוסיפה: "באים מכל העולם ללמוד אותו, מדינות העולם מבינות שישראל מובילה במלחמה נגד טרור".



"חוק הטרור נותן כלים לכוחות הביטחון"


"בחוק יש הרבה דברים שהיו בתקנות הגנה לשעת חירום, הוא ביטל 60 תקנות מזמן המנדט. החוק נותן כלים לכוחות הביטחון למנוע מפגש לתקופה עם עורך דין. לא מדובר רק על המחבלים עצמם", הדגישה שרת המשפטים, "אלא על כל המעטפת. יש הרבה אנשים במעטפת שלא רוצים לסיים את חייהם בכלא".



כשנשאלה השרה שקד לגבי הסיוע הביטחוני האמריקאי לישראל שנמצא בסכנה לאחר שהבית הלבן מתנגד להגדלתו, אמרה כי היא לא מעוניינת להתייחס לכך: "אני לא מעורבת בזה ולכן אני לא רוצה לדבר סתם בלי לדעת את העובדות".



שקד נשאלה לגבי האמירה של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר כי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה על נתניהו להימנע מעיסוק בענייני החברות שבשליטת שאול אלוביץ' לא משמעותית: ״כיוון שבזק חברה כל כך ותיקה ומרכזית הרגולציה עליה מאוד מוסדרת. כבר שנים ועובדי המשרד מטפלים באופן שוטף כמעט ללא צורך בהנחיות השר".



שקד אמרה כי "צריך לעשות את ההפרדה בין ביקורת לגיטימית גם אם מנכ"ל לא מרוצה מהחלטה כלשהי, מהחלטת היועץ המשפטי לממשלה לבין השתלחות אישית בשופט שאני לא אאשר. בכל מקרה של השתלחות אישית בשופט אני אצא ואגנה את זה". שקד הוסיפה כי "היועץ המשפטי לממשלה הוא משפטן מצטיין ואני סומכת עליו אבל אפשר גם לבקר את ההחלטות שלו, כולנו כפופים לביקורת".