השר לשעבר משה בוגי יעלון נאם היום (חמישי) בכנס הרצליה, מתח במהלך נאומו ביקורת על נתניהו והכריז כי הוא יתמודד על הנהגת המדינה בבחירות הבאות: "בחודש שעבר התפטרתי מתפקידיי, בהודעתי הבהרתי כי אשוב לחיים הציבוריים ואתמודד על ההנהגה בבחירות הבאות. אם יש משהו שמדיר שינה מעיניי וגורם אלו לא משאיות הנשק ללבנון, וגם לא ניסיונותיה של איראן. הסדקים בחברה הישראלית הם המדירים שינה מעיניי, העובדה שההנהגה שלנו הפכה להיות נגררת ומתלהמת".
שר הביטחון לשעבר התייחס לדיווחים לפיהם הבית הלבן מתנגד להעברת תוספת תקציבית לביטחון ישראל ואמר כי "חלק מעוצמתה של ישראל בא לידי ביטוי ביחסים עם ארצות הברית, ועם הקשרים העמוקים בין הממסדים של המדינות. ארה"ב עומדת לצידנו ותמשיך לעמוד לצידנו. בתקופת כהונתי כשר ביטחון, הדברים אף עוגנו וחוזקו עם מקביליי, ובצבאות ומערכות המודיעין. היחסים עם ארצות הברית הם רבי משמעות לישראל ואל לנו לשחק עם העניין הקריטי הזה. אנשי משרד הביטחון עסוקים בהסכם הסיוע של ארצות הברית, ואני מקווה שהסכם כזה אכן יקרה", הוסיף יעלון.

"שיטות נלוזות של הפרד ומשול"

"אלפי פניות של אזרחים ישראלים, ודאי מחברי ליכוד שונים, שמאסו במתרחש, הבהירו לי שיש כמיהה לשינוי, שינוי כיוון ותקווה חדשה", סיפר יעלון, "יש תקווה חוצה מחנות. אזרחי מדינת ישראל ראויים להנהגה ממלכתית, ושלא תזגזג ותסתתר מאחורי לשמור על השלטון, ולהחליש את האיזונים בשיטות הנלוזות של הפרד ומשול, משרתי הציבור. מנהיגות שבאה לפלג את העם. בלתי נסבל בעיניי שהנהגה זאת משסה ומפחידה בין ימין ושמאל, ערבים ויהודים, ועדות שונות".

יעלון, עד לא מזמן שר הביטחון, התייחס לנושאים הבטחוניים האקטואליים ואמר כי "מלחמת יום הכיפורים היתה המלחמה האחרונה שהיינו מול צבאות זרים. הם הבינו שהם לא מסוגלים להכריע אותנו כך. חלקם פנו לשלום, חלקם בחרו שלא להילחם בנו. ארגוני טרור שונים תפסו את מקומם ומציבים אתגר רב משמעות בישראל. ישנם עשרות ארגונים וקבוצות, החמושים בכסף, אידיאולוגיה רצחנית ועלולים להפנות את נשקם לעבר ישראל. מעל כולם יש את חזבאללה וחמאס, שהוכו קשות, אך אל לנו להשלות את עצמנו. הם מכינים את עצמם ליום פקודה, מפתחים יכולות וצוברים יכולות מבצעיות".

"מן הראוי שההנהגה תחדל מהפחדת אזרחי ישראל"


"זוהי מלחמה קשה בעורף ובחזית. הפערים הם עדיין גדולים, ולכן בכל מלחמה צריך לחשוב האם הם רוצים לאתגר אותנו, בדיוק כמו שקורה עכשיו. אבל כל זאת לא מהווה איום קיומי על ישראל. גם תוכנית הגרעין האיראני, עליה היתה לנו ביקורת מוצדקת, אינה מהווה איום קיומי, אך צריך להיערך לבאות. איראן מנסה לערער את הסדר העולמי ומנסה לפגוע בישראל. ישראל היא השטן הקטן, והשטן הגדול הוא ארצות הברית. בעת הזאת, ובעתיד הנראה לעין - אין איום קיומי על ישראל", הרגיע שר הביטחון לשעבר. 

"מן הראוי שההנהגה בישראל תחדל להפחיד את אזרחי ישראל. זה ניסיון ציני, הדבר נעשה מתוך תחושה מעוותת, שאינה קיימת במציאות. היא תשכיח את הקשיים, את יוקר המחיה, ואתגרים נוספים שניצבים לפתחה של ההנהגה. טרם הגענו למנוחה ולנחלה. אנחנו עדיין חברת מאבק, כיוון שיש לא מעט גורמים שלא השלימו עם כך שמגיע לנו בית יהודי", הוסיף יעלון.

"חייבים לעצור את השיח הגזעני והמיעוט"


"אנחנו זקוקים למנהיגות שלא מאפשרת הרמת יד. אפשר לחלוק על אקטיביזם שיפוטי. אנחנו זקוקים למנהיגות המכבדת את בית המשפט, ושאינה עסוקה בהסתה כנגד מערכת המשפט. מנהיגות שלא חותרת לשעבד את התקשורת למען הישרדותה. התקשורת בישראל חייבת להיות חופשית ולא מאוימת, ושאנשים יוכלו להגיד את כל מה שהם רוצים מימין ומשמאל, הנהגה שתחנך את הדור הצעיר לאדם באשר הוא אדם. אנחנו צריכים הנהגה שתיאבק בהדרת נשים באופן מובהק. הנהגה שלא מבססת את השנאה כלפי יהודים, ערבים, שמאלנים או אנשי קיבוצים רק כדי לקושש קולות", אמר יעלון ברומזו לאמירתו של נתניהו טרם הבחירות כי "המוני ערבים נוהרים אל הקלפיות". 
 
"אנחנו חייבים לעצור את השיח הגזעני והמיעוט, שנכנסו לזרם השיח המרכזי ומדרדר אותו לתהומות", הזהיר יעלון, "אנחנו נמצאים כיום בצומת היסטורית. צריך לשאול באיזו מדינה אנחנו רוצים לחיות, ואיפה אנחנו רוצים שיגדלו ילדינו. בתקופה האחרונה נשברים בפוליטיקה שיאים של כיעור, ציניות ואופורטוניזם. אנשים טובים נרתעים מלהיכנס לשם. למקום שבו מתקבלות ההחלטות החשובות של חיינו. אסור לתת לאחרים לטפל בזה. השינוי הזה חשוב למדינת ישראל, למען עתידנו, אציב חלופה חדשה, כי אין לנו ארץ אחרת".