יו"ר דירקטוריון חדשות 10 רמי סדן, וראשי הערוץ, לא הגיעו גם היום (חמישי) לדיון של ועדת הכלכלה שהתכנסה בעקבות הדברים שאמר לכאורה סדן ועוררו סערה. זהו הדיון השני שמתקיים בנושא, כשהראשון פוצץ ע"י יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל דקה לאחר שהחל, בעקבות היעדרותם של סדן וראשי הערוץ. כבר בפתח הדיון אמר כבל כי "כל עוד העננה הזאת לא הוסרה, סדן לא יכול לכהן בתפקידו".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) שנכחה גם היא בדיון, הסבירה מדוע לדעתה סדן אינו ראוי לתפקיד: "לתפקיד יו"ר הדירקטוריון מונה אדם לא מתאים. הוא לא אושיה עיתונאית ולא אושיה ארגונית, אלא שתדלן לוביסט שראינו בכנסת לא אחת מייצג אינטרסים של כל מיני חברות כוח אדם. המינוי גרם לדאגה גדולה ואי אפשר להתעלם מכך ששר התקשורת הוא ראש ממשלה, המקפיד להיות מעורב בכל מינוי בשדה התקשורת ברמה שלא ידענו בכל ההיסטוריה התקשורתית בארץ". לדבריה של יחימוביץ, "לרמי סדן אסור להיות יותר הדירקטוריון החדשות כי הוא גזען. הוא לא יכול לעמוד בראש גוף חדשות שמשדר לכל אזרחי ישראל ואם היינו צריכים הוכחה לכך שהוא לא ידע איפה הוא חי, בא הסיפור המוזר הזה על כך הוא נפגש עם אישה מרוקאית מופלאה. איזה איש נאור. אני קוראת לכל מי שמעורב בנושא לשים סוף למינוי של סדן".


ח"כ איתן כבל. צילום: מרק ישראל סלם


"מיליוני מזרחים נפגעו"



יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אוה מדז'יבוז', שהגיעה גם כן לוועדה, התייחסה לבדיקה שהיא מנהלת בעקבות הדברים שיוחסו לסדן: "כרגע הנתונים במקרה הטוב לא חד משמעיים ובמקרה הפחות ברור, נוטים לכיוון אחד. יש שבעה דירקטורים שלא יכולים לאשר שהדברים נאמרו, או שאמרו שהם לא נאמרו". עוד הוסיפה לחברי הוועדה: "אנחנו עושים את הבדיקה לאט ובזהירות. מדובר בדיני נפשות, במוניטין ובשם הטוב של האנשים. מצד אחד גולן יוכפז, ששם את כל היוקרה שלו ומצד שני רמי סדן שאמר 'לא אמרתי'".
 

במהלך הדיון הציע ח"כ כבל כי רמי סדן וחברי הדירקטוריון של חדשות ערוץ 10 יעברו בדיקת פוליגרף, כדי לעמת אותם עם הטענות לגבי הדברים שסדן או לא אמר. בתגובה אמרה מדז'יבוז' כי היא תעלה את ההצעה בישיבה הקרובה של מועצת הרשות השנייה שתתכנס בשבוע הבא. 
ח"כ יגאל גואטה מש"ס כינה את רמי סדן "שקרן" ואמר: "אנחנו צריכים לדאוג במדינה הזאת שכל מי שיצייץ אמירה גזענית יעוף כמו טיל מתפקיד ציבורי. לא מדובר בש"ס אלא במיליוני מזרחים שנפגעו. אני הייתי אצל מסעודה בשדרות וילדיה מצבעים ליכוד, שלא נדבר על האמירה המטומטמת על המרוקאית המופלאה. כמה אפשר לתעתע בציבור?". גם גואטה קרא לסדן לעזור בדיקת פוליגרף. בסיכום הדיון אמר ח"כ כבל כי "כל עוד לא הוכח מעל לכל ספק סביר כי רמי סדן לא אמר את הדברים המיוחסים לו, "הוא לא יכול לשבת דקה בכיסא. אני אביא את כולם לכאן יום אחרי יום ולא אוותר בעניין הזה". 
 

הדיון שפוצץ: "בושה וכלימה"

כאמור, הדיון הראשון בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת, הופסק ביום שני השבוע דקה לאחר תחילתו ע"י יו"ר הוועדה ח"כ כבל, זאת במחאה על כך שרמי סדן עצמו וכן נציגי ערוץ 10 לא הגיעו לדיון. כבל אמר בזעם בשבוע שעבר: "סדן הודיע לי פתאום שהוא חולה. נציגי ערוץ 10 לא הגיעו. אני רואה זאת בחומרה והדיון לא יתקיים היום". 

כבל הורה הורה למנהלת הוועדה להוציא זימון חדש שיצא בשמו ולכל אחד מהמוזמנים באופן אישי, כולל חברי הדירקטוריון והבעלים של ערוץ 10: "אני לא אעבור על זה לסדר היום, מי שלא מכבד אותנו, אנחנו לא נכבד אותו". הסערה הפוליטית בעקבות מינוי רמי סדן, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבו, ליו"ר דיקרטוריון חדשות 10, החלה לפני כשבוע וחצי. סדן עצמו הכחיש את הדברים שיוחסו לו, לפיהם אמר לאחר מינויו לחברי הדירקטוריון "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי. אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ, לפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". דבריו עוררו כאמור סערה במערכת הפוליטית והציבורית, ובש"ס דרשו למנוע את מינויו בעקבות הדברים ואיימו בהפלת הקואליציה. בשבוע שעבר אמר סדן כי "לא היו דברים מעולם. אנשים שמודאגים מהמינוי מנסים לסכסך בתוך הציבור הדתי. השם דרעי לא הוזכר בכלל בישיבת הדירקטוריון". 

יממה לאחר שהפרשה נחשפה, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 יוכפז התייחס לנושא ואישר את הדברים שלכאורה נאמרו. לדבריו, "ראוי שהדברים יאמרו באופן ברור - רמי סדן אמר לחברי דירקטוריון החדשות ולי, אני שונא את ש"ס ודרעי בדיוק כמותכם באליטה". את הדברים פרסם יוכפז דרך חשבון הטוויטר שלו. בציוץ נוסף כתב יוכפז: "עוד הוסיף (סדן)- צריך להגיע לפרחיה משדרות. דבריו הופסקו. כל תיאור אחר - חוטא לאמת".